کوالکام برای هدست واقعیت مجازی جداگانه خود به دنبال همکاری با شرکای جدیدی است

شرکت کوالکام برای ساختن هدست واقعیت مجازی مجزای خود به دنبال همکاری با شرکت‌های جدیدی در حوزه‌ی فناوری است.

به گزارش ایسکانیوز، کوالکام اعلام کرده است که سه کمپانی فعال در حوزه‌ی تکنولوژی، قطعات مختلف مورد نیاز برای هدست‌های واقعیت مجازی جداگانه‌ی این شرکت را تولید خواهند کرد.

هوگو اسوارت، مدیر محصولات بخش واقعیت مجازی کوالکام، در کنفرانس جهانی واقعیت مجازی در شانگهای اعلام کرد کمپانی متبوعش اکنون قصد دارد برای پیشبرد برنامه‌ی HAP با شرکت‌های دیگری وارد همکاری شود که از آن جمله می‌توان به بوش سنسسورتک (تولیدکننده‌ی سنسور)، امنی ویژن (تولیدکننده‌ی سنسور تصویری) و زیمرسه (تولیدکننده‌ی کنترلر) اشاره کرد.

اسوارت در یک پست گفته است که همکاران جدید کوالکام به این شرکت کمک خواهند کرد تکنولوژی‌های کلیدی برای هدست‌های واقعیت مجازی بهتر، کامل‌تر شوند.

شرکت کوالکام HAP را در ماه مارس در جریان برگزاری کنفرانس توسعه‌دهندگان بازی‌های رایانه‌ای معرفی کرد. HAP به‌عنوان بخشی از برنامه‌های کوالکام به‌منظور بهبود هدست‌های واقعیت مجازی موبایل که به‌جای اتصال به پی‌سی‌ به گوشی‌ هوشمند متصل می‌شوند، ایجاد شده است.

در رویداد Google I/O که ماه ژوئن برگزار شد، شرکت گوگل اعلام کرد که هدست جداگانه‌ی واقعیت مجازی دی‌دریم را بر پایه‌ی طرح مرجع کوالکام تولید خواهد کرد. دو شرکت اچ‌تی‌سی و لنوو نیز اعلام کرده‌اند که هدست‌های جداگانه‌ای بر پایه‌ی دی‌دریم خواهند ساخت.

کوالکام گفته است که با همکاری بوش سنسوریک، سنسور جهت‌گیری مطلق BMX055 را در هدست خود قرار خواهد داد. این سنسور شامل شتاب‌سنج، ژیروسکوپ و مغناطیس‌سنج است تا بدین ترتیب امکان انجام اندازه‌گیری‌های غیر مستقیم با دقت و فرکانس بالا در هدست‌های واقعیت مجازی فراهم شود.

کوالکام همچنین اعلام کرده است که با همکاری امنی ویژن، سنسور تصویری پرسرعت و یک مگاپیکسلی OV9282 را به‌منظور ارائه‌ی قابلیت‌های ردیابی دقیق در هدست واقعیت مجازی‌اش به کار خواهد گرفت.

علاوه بر این، شرکت کوالکام با همکاری زیمرسه قصد دارد کنترلر‌هایی بهینه‌شده برای پلتفرم‌های موبایل اسنپدراگون تولید کند. بدین ترتیب این کنترل‌ها دقت ردیابی بالایی خواهند داشت و تأخیر در عملکرد آن‌ها بسیار کم خواهد بود. زیمرسه فلیپ یک کنترلر واقعیت مجازی با سه درجه‌ی آزاد (3 DoF) است که تقریبا هر نوع تعاملی ارائه می‌دهد. از جمله قابلیت‌های این کنترلر می‌توان به اشاره کردن، انتخاب، گرفتن، رها کردن و ... اشاره کرد. کوالکام برای قرارگیری سیستم دقیق ردیابی با ۶ درجه‌ی آزادی روی سر شما، پردازش فیوژن سنسور را در کنار داده‌هایی که از دوربین و سنسورهای دیگر به دست می‌آید، یکپارچه کرده است.

اسوارت می‌گوید: «واقعیت مجازی موبایل، آینده‌ی فناوری واقعیت مجازی است. کاربران برای استفاده از تکنولوژی نیازی به کابل‌های مختلف و نصب‌های پیچیده ندارند. برای بهره بردن از فناوری واقعیت مجازی موبایل نیازی به خرید دستگاه‌های جانبی گران‌قیمت نخواهید داشت. البته افرادی که می‌خواهند با ردیابی موقعیتی، گرافیک‌های خیره‌کننده و محتوای فراوان، یک تجربه‌ی کاربری پیشرفته در حوزه‌ی واقعیت مجازی داشته باشند، می‌توانند از هدست‌های واقعیت مجازی جداگانه‌‌ای استفاده کنند؛ هدست‌هایی که واقعیت مجازی را وارد مرحله‌‌ی جدیدی کرده‌اند، زیرا فقط برای ارائه‌ی قابلیت‌های واقعیت مجازی تولید شده‌اند.»

از مدتی قبل در چین هدست‌های واقعیت مجازی جداگانه زیادی بر پایه‌ی طرح مرجع واقعیت مجازی اسنپدراگون ۸۲۰ (طرح پیشگام HAP) معرفی شده‌اند که از جمله می‌توان به پیکو نئو، گوبلین، iQiYi Adventure، بائوفن ماتریکس و ویلی وی‌آر اشاره کرد. انتظار می‌رود به‌زودی هدست‌های واقعیت مجازی جداگانه‌ی بیشتری بر پایه‌ی HAP معرفی شوند.

اسوارت در ادامه‌ی سخنان خود می‌گوید: «واقعیت مجازی پایان داستان نیست. ما زمانی را تجسم می‌‌کنیم که واقعیت مجازی و واقعیت افزوده در مسیر تکامل قرار خواهند گرفت و در نتیجه می‌توان در یک عینک آفتابی زیبا و مد روز از این تکنولوژی‌ها استفاده کرد. شاید بخش XR کوالکام فعلا از نظر مالی وضعیت خیلی خوبی نداشته باشد؛ اما ما همچنان روی تکنولوژی‌های اساسی XR سرمایه‌گذاری خواهیم کرد و همکاری خود را با اکوسیستم ادامه خواهیم داد تا بدین ترتیب بتوانیم سرعت پیشرفت خود را در این حوزه افزایش دهیم. در حقیقت انتظار داریم در طی پنج سال آینده بیش از ۴۰ میلیون واحد دستگاه واقعیت مجازی، واقعیت افزوده و یا XR به بازار عرضه شود.»

200/202

منبع: زومیت

کد خبر: 801841

وب گردی

وب گردی