پرواز هواپیمای جاسوسی آمریکا نزدیک پایگاه طرطوس روسیه

یک هواپیمای نظامی آمریکایی در آبهای ساحلی سوریه در دریای مدیترانه و در نزدیکی پایگاه نظامی-دریایی روسیه در بندر طرطوس پرواز شناسایی انجام داد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری «اینترفکس»، اطلاعات سایتهای غربی که مسیر حرکت هواپیماهای نظامی را ردیابی می کنند، گویای آن است که روز پنجشنبه یک فروند هواپیمای نظامی آمریکایی بار دیگر پرواز شناسایی-جاسوسی را در نزدیکی سواحل سوریه و در فاصله نزدیکی از پایگاه نظامی-دریایی روسیه در بندر طرطوس در خاک سوریه انجام داده است.

بر اساس این اطلاعات، هواپیمای راهبردی شناسایی «آر.سی-135 یو» نیروی هوایی آمریکا مجهز به تجهیرات جاسوسی مدرن از پایگاه هوایی این کشور در جزیره کریت قبرس به هوا برخاست و مدت زمان طولانی را در نزدیکی سواحل سوریه در آبهای بین المللی دریای مدیترانه گذراند. این هواپیما برخی مواقع تنها حدود 50 کیلومتر با پایگاه هوایی-دریایی روسیه در بندر طرطوس سوریه فاصله داشت.

علاوه بر این، روز پنجشنبه همچنین پرواز یک فروند هواپیمای شناسایی نیروی هوایی نروژ نیز در نزدیکی سواحل سوریه در آسمان دریای مدیترانه ثبت شده است. البته فاصله این هواپیما تا سواحل سوریه به مراتب بیشتر از هواپیمای آمریکایی بود.

منبع: تسنیم

303

کد خبر: 801858

وب گردی

وب گردی