دهقانی فیروزآبادی:  آزادی موصل سقوط پایتخت داعش است

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: مسجدالنوری باتوجه به اعلام خلافت ابوبکرالبغدادی عملا موصل را به پایخت داعش تبدیل کرده بود که کشنده ترین ضربه در جنگ عراق است.

به گزارش ایسکانیوز، کمال دهقانی فیروزآبادی گفت: تروریست های تکفیری در جهت ایجاد خلافت خودخوانده داعش شهر رقه در سوریه و شهر موصل در عراق را به عنوان مراکز قدرت انتخاب کردند اما امروز آنها به طور جدی با چالش مواجه شده اند.

نماینده مردم میبد و تفت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تکمیل آزادی موصل گفت: مسجدالنوری باتوجه به اعلام خلافت ابوبکرالبغدادی عملا موصل را به پایخت داعش تبدیل کرده بود.

وی در ادامه افزود: آزادی موصل سقوط پایتخت داعش است که کشنده ترین ضربه به تروریست های تکفیری محسوب می شود.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: آزادی استان الانبار و آزادی موصل نشان دهنده انسجام ارتش عراق با نیروهای مردمش حشدالشعبی در جنگ با تروریست های تکفیری است.

وی تصریح کرد: نکته قابل اتکا در جنگ با تروریست های تکفیری اینجاست که آمریکایی ها و ائتلاف ادعایی ضدداعش هیچ اقدامی در جهت حمایت از ارتش عراق انجام ندادند.

دهقانی فیروزآبادی گف: تروریست های تکفیری با از دست دادن موصل در مرحله اول دست به حملات انتحاری در نقاط حساس بغداد خواهند زد و در مرحله دوم نیروهای خود را در سوریه متمرکز خواهند کرد.

وی تاکید کرد: تکمیل محاصره تروریست های تکفیری و قطع راه های مواصلاتی داعش در عراق و سوریه راهبردی است که منجر به شکست نهایی آنها خواهد شد.

لزوم اصلاحات سیاسی و مقابله با ریشه های داعش

این نماینده مجلس دهم گفت: پس از شکست میدانی داعش باید دید ریشه های شکل گیری تروریست های تکفیری کجا بوده است زیرا جنگ در بعدی متفاوت در حال آغاز است.

وی تاکید کرد : مثلث آمریکا ، رژیم سعودی و رژیم صهیونیستی اصلی ترین حامیان داعش بوده اند که قطعا دست از توطئه نخواهند کشید و برنامه های جدیدی تدارک خواهند دید.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: برخی مشکلات در حکومت عراق و سوریه به بستری برای رشد و ترویج تفکرات تروریستی تبدیل شد که در مدارس دینی پیشاور پرورش یافتند.

وی در گفت و گو با خانه ملت گفت: انجام اصلاحات سیاسی در جهت تثبیت انسجام ملی و اتحاد اسلامی کشورهای عراق و سوریه راهبردی است که به طور جدی تر از گذشته باید مورد توجه قرار گیرد.

302

کد خبر: 801860

وب گردی

وب گردی