حمله سعودی‌ها به یمن هیچ توجیهی ندارد

شیخ «ماهر حمود» معتقد است سعودی‌ها تجاوزی ددمنشانه را علیه یمن انجام داده‌اند که هیچ نوع توجیه سیاسی و اجتماعی ندارد و حکومت بحرین حق مردم و آیت الله عیسی قاسم را ناچیز شمرده است.

به گزارش ایسکانیوز، پس از تاکید رهبر معظم انقلاب بر لزوم موضع گیری علمای جهان اسلام در قبال حملات سعودی ها علیه مردم مظلوم یمن و همچنین سرکوب مردم بحرین توسط آل خلیفه، تسنیم با شیخ «ماهر حمود» رئیس اتحادیه جهانی علمای مقاومت گفت‌وگو کرده که شرح آن در ادامه می آید.

شیخ «ماهر حمود» رئیس اتحادیه جهانی علمای مقاومت درباره تجاوز و حملات سعودی ها به مردم بی دفاع یمن بیان داشت: سعودی ها تجاوزی ددمنشانه را علیه یمن انجام داده اند که هیچ نوع توجیه سیاسی و اجتماعی ندارد. علاوه بر اینکه مردم مظلوم یمن از این حملات رنج می برند، مساجد و مدارس و آثار باستانی نیز بر اثر این حملات سعودی ها مورد آسیب قرار گرفته است. نقش محمد بن سلمان ولیعهد جدید سعودی در این اقدامات روشن است و وی طی سال های اخیر مرتکب اشتباهات بزرگی شده است.

رئیس اتحادیه جهانی علمای مقاومت در ادامه به مواضع علمای جهان اسلام در قبال تجاوز سعودی ها به یمن اشاره کرد و گفت: متاسفانه بسیاری از علما نمی توانند اعتقادات خود را به زبان آورده و بیان کنند. زیرا آنها به حمایت سعودی ها نیاز دارند. از سوی دیگر در بعد رسانه ای نیز درباره حمله سعودی ها به یمن اقداماتی منفی صورت می گیرد و به دلیل تحریف حقایق موضع گیری ها ساده نیست.

وی در ادامه به تحولات در بحرین پرداخت و در خصوص حرکت مسالمت آمیز مردم این کشور به رهبری آیت الله عیسی قاسم اظهار داشت: ما معتقدیم که مردم بحرین خواسته های برحقی دارند که باید به آنها اعطا شود؛ به ویژه اینکه مردم خواستار تغییر حکومت نیستند. همچنین حرکت مردم مسالمت آمیز و در چارچوب است. ما اعتقاد داریم که حکومت بحرین حق مردم و آیت الله عیسی قاسم را ناچیز شمرده است.

شیخ ماهر حمود در پایان به عوامل دخیل در فراموشی مسأله فلسطین و لزوم وحدت میان مسلمانان اشاره کرد و افزود: متاسفانه سعودی ها در به فراموشی سپردن مسأله فلسطین نقش جدی دارند و آنها در راستای منافع آمریکا فعالیت می کنند؛ تصمیم سعودی ها با راهبرد آمریکا در منطقه ارتباط مستقیمی دارد و در جهت امنیت اسرائیل است. این موضوع روز به روز در حال افزایش است و ما شاهد عقب نشینی برخی کشورها از مسأله فلسطین علیرغم برخورداری آنها از قدرت های زیاد هستیم.

302

کد خبر: 801907

وب گردی

وب گردی