میرزاده:  خواسته دکتر ولایتی یک خواسته قانونی برای احقاق حق دانشگاه آزاد است

رییس سابق دانشگاه آزاد اسلامی ضمن بیان اینکه مسئولان از به کارگیری استانداردهای دوگانه در تصویب رشته‌های دانشگاه آزاد، موسسات غیر انتفاعی‌ و پیام نور بپرهیزند، گفت: خواسته دکتر ولایتی یک خواسته قانونی برای احقاق حق دانشگاه آزاد است.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر حمید میرزاده اظهار کرد: در بخشی از بدنه میانی وزارت علوم نگاه چندان مثبتی نسبت به دانشگاه‌های غیرانتفاعی یا پیام نور که نسبت به دانشگاه آزاد از حداقل امکانات و اساتید بی‌بهره بودند، وجود ندارد که این مساله همواره برای دانشگاه آزاد موجب دردسر بود.

‎وی تاکید کرد: حق دانشگاه آزاد است که با امکانات و اساتید زیاد و کارکنانی که دارد و البته اعتباری که اخیرا از نظر ملی و بین المللی کسب کرده و توانسته تاثیر عمیقی در توسعه علمی، پژوهشی و کارآفرینی ایران گذارد پرچمدار تحصیلات تکمیلی بماند.

‎میرزاده افزود: از طرفی با توجه به قوانین و مقررات فعلی که حامی دانشگاه آزاد است، امکانات کم نظیر اعم از استاد و دانشجو در سطح کشور، ضرورت بومی گزینی و ملاحظه جمعیت خانواده‌ها قطعا و قاطعا دانشگاه آزاد باید همچنان پرچمدار تحصیلات تکمیلی بماند .

‎وی تصریح کرد: البته باید فرایند جذب استاد در دانشگاه آزاد اسلامی برای توسعه کیفی و رعایت استانداردهای آموزش عالی همچون گذشته ادامه یافته و متوقف نشود.

‎میرزاده در ادامه اظهار کرد: با توجه به اینکه هنوز طبق مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی عضو هیات موسس دانشگاه آزاد هستم به طور جد معتقدم خواسته دکتر ولایتی احقاق حق دانشگاه آزاد است.

‎وی با بیان اینکه مسئولان آموزش عالی باید به خواسته دکتر ولایتی که یک خواسته قانونی است ترتیب اثر بدهند، گفت: مسئولان نباید بخاطر بعضی از موسسات به اصطلاح آموزش عالی بی هویت که با رانت‌های ارتباطی در دولت قبل قارچ گونه ظهور یافته و متاسفانه بخاطر منافع شخصی توسط بعضی از مدیران آموزش عالی طی این چند سال اخیر بدور از حق مورد حمایت قرار گرفته‌اند و کیفیت آموزش عالی را ملکوک کرده اند، این دستاورد بزرگ علمی و فرهنگی انقلاب یعنی دانشگاه آزاد اسلامی را بیش از این تضعیف کنند.

‎وی تاکید کرد: لازم است مسئولان از بکارگیری استانداردهای دوگانه در تصویب رشته‌های دانشگاه آزاد، موسسات غیر انتفاعی‌ و پیام نور بپرهیزند.

200/202

‎منبع:ایسنا

کد خبر: 802016

وب گردی

وب گردی