وام  20 میلیون تومانی  برای اشتغال هر معتاد بهبود یافته در خراسان رضوی

کارشناس اشتغال بهزیستی خراسان رضوی گفت: به کارفرمایان حقیقی و حقوقی که معتادان بهبودیافته را به کار بگیرند به ازای هر مددجو 20 میلیون تومان وام قرض‌الحسنه تعلق می‌گیرد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایسنا حسن فرخی گفت: این اعتبارات سقف دارد به طوری که حداکثر تعداد به کارگیری معتادان بهبودیافته در یک کارگاه، پنج نفر است و بیش از این تعداد، تسهیلاتی به کارفرما تعلق نمی‌گیرد، اما منعی برای افزایش اشتغال این افراد به صورت عادی وجود ندارد و می‌توانند از تسهیلات سایر سازمان‌ها و دستگاه‌ها بهره‌مند شوند.

این کارشناس بهزیستی گفت: این وام در سال گذشته 15 میلیون تومان بوده که در سال جاری، با تصویب شورای عالی پول و اعتبار، به 20 میلیون تومان افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه حسب قانون، حداقل پنج درصد از اعتبارات اشتغالی بهزیستی به معتادان بهبودیافته اختصاص می‌یابد، تصریح کرد: شهرستان‌هایی که کارفرمایانی برای جذب معتادان بهبود یافته دارند سقفی برای تخصیص اعتبار ندارند و به هر میزان که بتوانند معتادان بهبودیافته را به بانک‌ها معرفی کنند وام به آن ها پرداخت می‌شود.

فرخی یادآور شد: بر اساس ابلاغیه‌ سازمان بهزیستی، بهبودیافتگانی که امکان استفاده از این تسهیلات را به صورت خوداشتغالی یا کارفرمایی دارند که اولا از مراکز تحت نظارت بهزیستی گواهی پاکی داشته باشند و ثانیا یک سال از پاکی آنها گذشته باشد.

وی همچنین از حمایت‌های دیگر بهزیستی از کارفرمایانی که معتادان بهبودیافته را بکارگیری کنند خبر داد و عنوان کرد: پرداخت حق بیمه‌ سهم کارفرما و جبران کارآیی از جمله‌ این حمایت‌ها هستند که بهزیستی شهرستان‌ها حسب اعتباراتی که دارند و با اولویت‌بندی مددجویان، می‌توانند از این حمایت‌ها نیز برای کارفرمایان استفاده کنند.

این کارشناس بهزیستی استان تصریح کرد: در تسهیلات اشتغالی مددجویان بهزیستی، معلولان و زنان سرپرست خانوار در اولویت هستند و اگر اعتبارات کافی ابلاغ شود معتادان بهبودیافته نیز در شمول این وام‌ها قرار می‌گیرند. البته کف پنج درصد اعتبارات اشتغالی برای معتادان بهبودیافته، قطعی است و اولویت‌بندی مددجویان به منظور استفاده از افزایش این میزان است.


700

کد خبر: 802058

وب گردی

وب گردی