هفتمین سمینار سالانه‌ انجمن فلوت ایران برگزار می‌شود

انجمن فلوت ایران هفتمین سمینار سالانه‌ی خود را تحت عنوان «لذت نوازندگی موتزارت» از 20 تا 22 تیرماه 1396 در دانشگاه تهران برگزار خواهد کرد.

به گزارش ایسکانیوز براساس خبر دریافتی، آذین موحد، مدیر گروه موسیقی دانشگاه تهران، پژوهشگر، مدرس و نوازنده‌ی فلوت در خصوص این سمینار گفت: برعکس سمینارهای گذشته که گرایش بر طرح مباحث بنیادین در نوازندگی و پداگوژی فلوت داشته است، این سمینار با گرایش خاص بر معرفی اصول نوازندگی در آثار آهنگساز شهیر اروپا، ولفگانگ آمادئوس موتزارت، برگزار خواهد شد.

وی در ادامه گفت: کارگاه‌های تخصصی و مسترکلاس‌ها، شرکت‌کنندگان را با مباحث مهم در درک موسیقیِ موتزارت آشنا خواهد کرد.

او در مورد دیگر فعالیت‌های این سمینار توضیح داد: حضور متخصصین مختلف از جمله پیانیست و موتزارت‌شناسِ آلمانی، هانس اودو کروئلس، برای برگزاری کنسرت پژوهشی در مورد «موتزارت کودک» که با بررسی سونات‌های فلوت K.13 وK.14 که موتزارت در سن هشت سالگی نوشته است، شرکت‌کنندگان را با هسته‌ی خلاقیت و نبوغ در آهنگسازی موتزارت آشنا خواهد کرد.

موحد همچنین افزود: اینجانب به همراه استادان شناخته‌شده‌ی فلوت همچون سعید تقدسی و فیروزه نوایی مسترکلاس‌های مختلفی برگزار خواهیم کرد. همچنین تحلیل موسیقی فیلم «آمادئوس» توسط ساسان محبی (متخصص آهنگسازی فیلم و پداگوگ پیانو) و بررسی جایگاه موتزارت از دیدگاه اتنوموزیکولوژی توسط میترا جهاندیده (نوازنده‌ی فلوت و متخصص اتنوموزیکولوژی) در کنار کارگاه‌های سبک‌شناسی موتزارت و اصول بداهه‌پردازی بر آثار موتزارت، در این سمینار سه روزه برگزار خواهند شد.

این پژوهشگر و استاد دانشگاه در پایان گفت: از رویکردهای دیگر این سمینار ایجاد فرصت برای نوازندگی توسط شرکت‌کنندگان است. به‌غیر از اجرای قطعات در مسترکلاس‌ها، شرکت‌کنندگان فرصت خواهند یافت به اجرای کنسرتوها در شرایط کارگاهی با ارکستر دانشگاه تهران به رهبری سهراب کاشف بپردازند.

علاقمندان برای اطلاعات بیشتر و ثبت‌نام می‌توانند به سایت انجمن فلوت ایران به آدرسwww.iranflutesociety.org مراجعه کنند.

500

کد خبر: 802075

وب گردی

وب گردی