دانشگاه و وزارت علوم متولی دانش و پژوهش کشور هستند نه ابزار سیاست ورزان/وزارت علوم دچار استاندارهای دوگانه شده است

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه برخورد وزارت علوم در خصوص رشته محل های دانشگاه آزاد اسلامی غیر فنی و غیر کارشناسانه است رفتار اخیر این وزارت خانه را ابزاری برای بازی سیاست ورزان عنوان کرد.

علیرضا سلیمی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به این نکته که وزارت علوم دچار استانداردهای دوگانه شده است به ایسکانیوز گفت: چطور است که وزارت علوم به راحتی به برخی از دانشگاه های غیر انتفاعی با وجود نبود حتی یک نفر از اعضا هیات علمی رشته می دهد و با دانشگاه آزاد اسلامی با وجود ظرفیت بالای اعضای هیات علمی این گونه برخورد می شود!

او ادامه داد: از طرف دیگر چگونه در زمان مدیریت قبلی دانشگاه آزاد اسلامی به یاد انجام این اقدامات نبودند و امروز به یک باره از خواب بیدارشده اند! تمام این ابهامات نشان دهنده برخورد غیر فنی و غیر کارشناسانه وزارت علوم بوده که گمان می رود بیشتر یک برخورد سیاسی باشد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس عنوان کرد: گفته می شود بعضی از صاحب منصبان به وزارت علوم فشار می آورند و یا حتی بعضی از افرادی که در خود هیات امنا دانشگاه آزاد هستند به وزارت علوم فشار آورده تا مدیریت جدید را دچار چالش کند، که در صورت صحت این گفته ها با یک شگفتی در کشور مواجه هستیم!

وی افزود: از طرف دیگر گفته می شود برخی از افرادی که در وزارت علوم هستند خودشان شعبی از دانشگاه های غیرانتفاعی را دارند و برای اینکه دانشجویان خود را افزایش دهند این رفتارها را انجام می دهند که اگر این موضوع درست باشد نیز وامصیبتا.

سلیمی دانشگاه آزاد اسلامی را برای عموم و سرمایه ملی کشور دانست و تصریح کرد: نباید اجازه دهیم که این سرمایه ملی دچار آسیب شود و موج به وجود آمده از این موضوع که نمی دانیم با کدام منطق سازگار است، صدها هزار نفر از خانواده کارمندان ، اعضای هیات علمی و میلیون ها دانشجو را دچار سردرگمی کند.

وی از گمان زنی هایی سخن گفت که وزارت علوم را وادار به حاشیه سازی برای فراموشی مشکلات اساسی کشور می کند و ادامه داد: اگر این موضوع درست باشد باید تاسف خورد. نگاه من این است که جریانی در دولت به دنبال حاشیه سازی برای فرار از پاسخ گویی به اتفاقات اساسی کشور مانند بحث شغل، تورم که مجددا دو رقمی شد،تحریم ها، بحث ممنوعیت ویزا به ایرانیان برای سفر به کشور آمریکا و غیره هستند.

سلیمی افزود: گمان می رود این حاشیه سازی ها برای پرت کردن حواس مردم بوده که البته این اقدامات یک زنجیره متصل به هم هستند که موضوع دانشگاه آزاد اسلامی یکی از حلقه های این زنجیره است. در این خصوص امیدواریم که آقایان در زمین دیگران بازی نکنند و هرچه سریعتر از این فضا خارج شوند.

او در پایان اظهار کرد: دانشگاه و وزارت علوم متولی دانش و پژوهش کشور هستند نه ابزار سیاست ورزان و اگر این مسیر ادامه پیدا کند به نظر می رسد که به روند رشد علمی کشور در سال های اخیر آسیب وارد شده و با این دست رفتارها این صدمات دوچندان خواهد شد.

200/202

کد خبر: 802166

وب گردی

وب گردی