همه چیز درباره ثبت نام عتبات دانشگاهیان

هفدهمین دوره ثبت نام دانشگاهیان جهت اعزام به عتبات عالیات(نجف،کربلا و کاظمین) از امروز ۱۰ تیر ماه در سایت لبیک به نشانیwww.labbayk.ir آغاز شد و تا ۲۲ ماه جاری در سایت لبیک ادامه خواهد یافت.

به گزارش ایسکانیوز، تمامی اطلاعیه های منتشر شده در خصوص ثبت نام در هفدهمین دوره عتبات دانشگاهیان در زیر آمده است:

اطلاعیه اول

امکان ثبت نام در سفر عتبات برای تمام دانشگاهیان کشور فراهم است

ثبت نام عتبات ویژه دانشگاهیان سراسر کشور از 10 تیر در سایت لبیک به نشانی www.labbayk.ir آغاز می شود.

این ثبت نام شامل دانشگاه های تحت پوشش وزارت علوم، وزارت بهداشت، دانشگاه آزاد اسلامی، پیام نور، دانشگاه های علمی–کاربردی، دانشگاه های نظامی و ... می شود.

اساتید دانشگاه ها، دختران مجرد، پسران دانشجو، متاهلین و کارمندان دانشگاه ها می توانند در عتبات دانشگاهیان ثبت نام کنند.

اطلاعیه دوم

اعلام شرایط ثبت نام زوج هایی که هر دو دانشجو هستند/ دانشجو بودن یکی از زوجین کافی است

ثبت نام عتبات ویژه دانشگاهیان سراسر کشور از 10 تیر در سایت لبیک به نشانی www.labbayk.ir آغاز می شود.

دانشجویان متاهل که هر دو دانشجو هستند، فقط یکبار مجاز به ثبت نام در سامانه عتبات خواهند بود و نمی توانند به صورت جداگانه ثبت نام کنند.همچنین امکان به همراه بردن فرزند هم در کاروان های متاهلی وجود دارد.

تسهیلات برای زوج های دانشجو هم به زائر اصلی و هم همسر بصورت جداگانه تعلق می گیرد و در زوجینی که فقط یک نفر دانشجو است هم وام به فرد غیر دانشجو تعلق خواهد گرفت.

تعداد بسیاری از زوج های دانشجو در دوره های قبل اولین سفر زندگی متاهلی خود را سفر به عتبات عالیات قرار دادند، همچنین تعدادی نیز به جای برگزار کردن مراسم عروسی، زندگی مشترک خود را با حضور در عتبات عالیات آغاز کردند.

اطلاعیه سوم

دانشجویان مشمول پسر هم به عتبات مشرف می شوند/ نحوه اخذ مجوز خروج

ثبت نام عتبات ویژه دانشگاهیان سراسر کشور از 10 تیر در سایت لبیک به نشانی www.labbayk.ir آغاز می شود.

با توجه به اینکه تعداد زیادی از زائران دانشجو، خدمت مقدس سربازی را انجام نداده اند و از معافیت تحصیلی استفاده می کنند، حتما می بایست برای سفر به کشور عراق، مجوز خروج از کشور دریافت نمایند.

بر اساس تفاهم نامه ای که میان ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان و سازمان نظام وظیفه ناجا منعقد شده است، دانشجویان مشمولی که از طریق ستاد ، به عتبات عالیات اعزام شوند، با ضمانت ستاد وموافقت وظیفه عمومی مجوزصادرمی شود.

صدور مجوز خروج از کشور توسط سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا انجام می پذیرد.برای صدور این مجوز کافیست دانشجویان مشمول بعد از انتخاب در قرعه کشی،مدارک خواسته شده را آماده و تحویل دفاتر ستاد در استان های سراسر کشور دهند بنابراین نیازی به ارائه وثیقه سه میلیونی برای خروج از کشور نخواهند داشت.

در دوره های قبل عتبات دانشگاهیان و همچنین اربعین حسینی با همکاری سازمان نظام وظیفه ناجا، مجوز خروج از کشور برای دانشجویان مشمول صادر شد.

اطلاعیه چهارم

دانشگاهیانی که در دوره های قبل به عتبات مشرف شده اند، امکان ثبت نام دارند.

ثبت نام عتبات ویژه دانشگاهیان سراسر کشور از 10 تیر در سایت لبیک به نشانی www.labbayk.ir آغاز می شود.

دانشگاهیانی که در دوره های قبل به عتبات عالیات مشرف شده اند امکان ثبت نام و اعزام در این دوره را خواهند داشت.

ثبت نام در عتبات دانشگاهیان در دوره های مختلف تحصیل و تدریس در دانشگاه ها امکان پذیر است و محدودیتی در تعداد تشرف ندارد.

دانشجویانی که در یک دوره تحصیلی به عتبات اعزام شده اند، امکان ثبت نام دوباره در مقاطع تحصیلی بالاتر را دارند. همچنین اساتیدی که در دوره دانشجویی به عتبات اعزام شده اند، نیز مجاز به ثبت نام در عتبات اساتید خواهند بود.

دانشجویانی که به صورت مجردی اعزام شده اند و در حال حاضر متاهل شده اند، منعی در ثبت نام متاهلی ندارند و می توانند در گروه های متاهلی ثبت نام و اعزام شوند.

در خصوص زوج های دانشجو هم، دانشجو بودن یکی از زوجین برای ثبت نام کافیست.

اطلاعیه پنجم

اعطای وام یک و یک و نیم میلیون تومانی به متقاضیان تشرف به عتبات دانشگاهیان

ثبت نام عتبات ویژه دانشگاهیان سراسر کشور از 10 تیر در سایت لبیک به نشانی www.labbayk.ir آغاز می شود.

دانشگاهیان متقاضی اعزام به عتبات عالیات، می توانند از تسهیلات قرض الحسنه یک و یک و نیم میلیون تومانی استفاده کنند

مقدار این وام در سفرهای زمینی یک میلیون تومان و برای سفرهای هوایی یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است . در سفرهای متاهلین به هر زوج به صورت جداگانه وام تعلق خواهد گرفت، حتی اگر یکی از زوجین، دانشجو هم نباشد می تواند از این وام استفاده کند.

از آن جایی که این وام به منظور تسهیل در زیارت دانشگاهیان اختصاص داده شده،به صورت قرض الحسنه به زائرین اعطا می شود و هیچ سودی به آن تعلق نمی گیرد .

این وام بعد از قرعه کشی و نهایی کردن ثبت نام به زائرین داده می شود.

کد خبر: 802218

وب گردی

وب گردی