تضعیف دانشگاه آزاد اسلامی به نفع هیچکس نیست

رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان گفت: دانشگاه آزاد اسلامی عظیم‌ترین دستاورد علمی کشور و جهان اسلام بعد از انقلاب اسلامی است که در حال حاضر قریب به نیمی از بار آموزش عالی ایران را بدون استفاده از بودجه دولتی به دوش می‌کشد.

دکتر سید محمد امیری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان در گفت و گو با ایسکانیوز با اعلام این مطلب گفت: در حال حاضر دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان بزرگترین دانشگاه حضوری جهان، بخش انکار‌ ناپذیری در آموزش عالی و حوزه‌های دانش، پژوهش و فناوری و فرهنگ این مرز‌ و بوم بوده و تضعیف آن به نفع هیچ فرد و نهادی نیست.

دکتر امیری گفت: تا کنون حدود 6 میلیون نفر دانش‌آموخته در مقاطع مختلف تحصیلی از دانشگاه آزاد اسلامی فارغ‌التحصیل شده‌اند که بسیاری از آنها به عنوان مدیران ارشد و مسئولان، اعضای هیات علمی، صنعتگران و ... در سطح جامعه به خدمت‌رسانی مشغول هستند، توجه به این میزان فارغ‌التحصیل نقش دانشگاه آزاد اسلامی در ارتقای سطح علمی و فرهنگی جامعه و خروج ارز از کشور را بیشتر نمایان می‌سازد.

دبیر هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان با اشاره به جریانات اخیر اتفاق افتاده در خصوص رشته‌های کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی در سال تحصیلی 97-96 افزود: در اختلافات، همیشه قانون و قانون‌مداری فصل‌الخطاب بوده و در این مورد پیش آمده نیز باید به قانون رجوع کرد.

وی خاطر‌نشان کرد: قانون تایید رشته‌های دانشگاه آزاد اسلامی مصوب 14/2/67 مجلس شورای اسلامی و همچنین آیین نامه اجرایی قانون مذکور مصوب 12/8/68 در هیات دولت، شیوه‌های کار و تسریع در روند این موضوع را کاملا مشخص و مبرهن ساخته و با توجه به استعلام انجام شده از مجلس شورای اسلامی، قانون مذکورپا‌برجا و لازم الاجراست و وزارت علوم مکلف به پایبندی به آن است.

دکتر امیری به دو سیاست اصلی رئیس هیات موسس و هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی اشاره کرد و گفت: در حال حاضر دکتر علی اکبر ولایتی به عنوان بالاترین مقام اجرایی دانشگاه آزاد اسلامی دو سیاست جذب نخبگان کشور برای جلوگیری از خروج مغز‌ها و همچنین توسعه فعالیت‌های پژوهشی و فناورانه را از برنامه‌های اصلی این دانشگاه اعلام نموده است که راه اجرایی شدن آن، جذب جوانان کشور در مقاطع تحصیلات تکمیلی و در اختیار قرار دادن امکانات آزمایشگاهی، کارگاهی و کتابخانه‌ای مجهز برای شکوفایی علم و دانش میهن اسلامی ایران است.

وی از مسئولان وزارت علوم پایبندی به قانون را خواستار شد و افزود: مسیر پیشرفت هر جامعه‌ای با تلاش همه‌جانبه و با اتحاد و همدلی مسئولان بخش‌ها و نهاد‌های آن جامعه هموار و مستحکم می‌شود و لذا از مسئولان وزارت علوم می‌خواهم با پایبندی به قانون و اجرای دقیق آن، مسیر پیشرفت علمی، پژوهشی و جذب نخبگان برای دانشگاه آزاد اسلامی و میهن اسلامی ایران فراهم سازند.

دکتر امیری در ادامه به نقش مهم دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه اشتغال کشور اشاره کرد و گفت: بهره‌گیری از حدود 70 هزار نفر عضو هیات علمی تمام وقت، نیمه وقت، حق التدریس و حدود 300 هزار نفر کارمند و کارگر به صورت مستقیم و غیر مستقیم در دانشگاه آزاد اسلامی موید بکارگیری و اشتغال نیروهای تحصیل کرده جامعه در این دانشگاه بوده و نقش غیر قابل انکار دانشگاه آزاد اسلامی در جذب نخبگان کشور به عنوان عضو هیات علمی و پژوهشگر را نمایان می‌سازد، لذا دولت و مجلس ضمن تقویت و حمایت از دانشگاه آزاد اسلامی باید مسیر اشتغال در این دانشگاه را هموارتر سازند نه اینکه با سنگ‌اندازی‌های غیر قانونی موجب بیکار شدن کارکنان و اعضای هیات علمی و نخبگان کشور شوند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان در پایان خطاب به داوطلبان تحصیل در دانشگاه آزاد اسلامی خاطر نشان کرد: به همه جوانان و داوطلبان ورود به مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی این اطمینان را می دهیم که دانشگاه همچون گذشته پایبند به قانون بوده و تمامی رشته‌های اعلام شده در سایت مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی دارای مجوز قانونی است، لذا با خیال راحت در مهلت مقرر نسبت به انتخاب کد رشته محل های مورد علاقه خود اقدام نمایند.

201

کد خبر: 802252

وب گردی

وب گردی