مدیرکل گمرکات استان مرکزی: ۲۳۰ میلیون دلار کالا از استان مرکزی به کشورهای آسیایی و اروپایی صادر شد

مدیرکل گمرکات استان مرکزی گفت: در سه ماهه نخست امسال ۲۳۰ میلیون دلار کالا از استان مرکزی به بیش از ۵۰ کشور آسیایی و اروپایی صادر شد.

به گزارش ایسکانیوز؛ به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل گمرک استان مرکزی، مهدی میراشرفی با بیان اینکه حدود 230 میلیون دلار کالا از استان مرکزی به خارج از کشور صادر شده اظهار داشت: صادرات محصولات تولیدی استان در سه ماهه ابتدای امسال از نظر ارزش ریالی 75 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد داشته است.

وی با اشاره به اینکه نشانه‌های رونق در صادرات محصولات تولیدی استان به خوبی دیده می‌شود افزود: وزن کالاهای صادر شده استان مرکزی به خارج از کشور در مدت مذکور 326 هزار تن است که نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر وزنی 84 درصد افزایش دارد.

مدیرکل گمرکات استان مرکزی تصریح کرد: محصولات صادراتی استان مرکزی امسال به 53 کشور جهان که شامل کشورهای آسیایی و اروپایی هستند صادر شده است.

میراشرفی با اشاره به واردات امسال استان مرکزی از کشورهای دیگر گفت: در این مدت 90 میلیون دلار کالا به وزن 37هزار تن از 40 کشور جهان به استان مرکزی وارد شده و واردات این استان را مواد اولیه و تجهیزات تولید تشکیل می‌دهد.

وی ادامه داد: روزانه بیش از 200 کامیون کالاها و محصولات تولیدی استان مرکزی برای صادرات آماده سازی می‌شود و تقریبا در هیچ روزی این میزان کاهش نمی‌یابد.

مدیرکل گمرکات استان مرکزی با اشاره به پرونده‌های امسال مربوط به کالای قاچاق استان‌گفت: از ابتدای امسال تاکنون 86 پرونده قاچاق به ارزش 26میلیارد و 110 میلیون ریال در گمرکات استان مرکزی تشکیل شده که از نظر ارزش ریالی نسبت به مدت مشابه سال گذشته، 28 درصد کاهش و از نظر تعداد پرونده‌ها 43درصد افزایش نشان می‌دهد.

میرشفیعی خاطرنشان کرد: در سال گذشته هم720 میلیون دلار کالا از استان به کشورهای دیگر صادر و 291 میلیون دلار کالا از خارج کشور به استان وارد شده که نشان دهنده تراز تجاری مثبت استان در سال 95 است.

وی اضافه کرد: در سال گذشته مجموع صادرات غیرنفتی استان نسبت به سال قبل از آن با رشد 30درصد همراه بود.

منبع: تسنیم

402

کد خبر: 802298

وب گردی

وب گردی