وزارت علوم عادلانه و به دور از سیاست به دانشگاه آزاد نگاه کند

سازمان اسلامی دانشجویان ایران اعلام کرد: از وزارت علوم انتظار داریم که عادلانه و به دور از سیاست به مسئله نگاه کند و تیغ نفرت را بر نکشد.

به گزارش ایسکانیوز، سازمان اسلامی دانشجویان ایران (سادا) در طی بیانیه‌ای در واکنش به برخوردهای سیاسی با دانشگاه آزاد اسلامی اعلام کرد: ما دانشجویان از وزارت علوم انتظار داریم که عادلانه و به دور از سیاست به مسئله نگاه کند و تیغ نفرت را بر نکشد. سنگ اندازی در مسیر دانشگاهی که خدمات و ثمرات علمی زیادی را برای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران داشته است چه از حال روز علم و فرهنگ کشور دوا می‌کند.

در ابتدای این بیانیه آمده است: دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان نهادی فرهیخته و علم گستر، بانی و سبب خیرهای بیشماری از زمان به ثمر رسیدن انقلاب اسلامی که با پیشنهاد مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی و موافقت و حمایت معمار کبیر انقلاب اسلامی امام خمینی(ره) و حمایت همه جانبه مقام معظم رهبری(حفظه) امام خامنه‌ای(مدظله) تا بحال بوده است و هزاران بار ستایش پروردگار عالم که دانشگاه آزاد اسلامی از لحظه طلوع، تار و پودش با شمیم انقلاب اسلامی و فرهنگ اسلامی گرهی باز نشدنی خورده و به حق که دانشگاه آزاد اسلامی فرزند خلف انقلاب و آرمان‌هایش بوده است.

در ادامه تاکید شد: رشد و نمود توسعه علمی کشور بازتاب تلاش‌ها و ایثارگری‌های تمامی مراکز علمی به ویژه دانشگاه آزاد اسلامی بوده و هست اما اینکه در این مقطع حساس کشور که نیاز به وحدت مضاعف در برابر دشمنان داریم. وزارت علوم ظاهرا با رویکرد حاشیه سازی به میدان آمده و با حذف غیر قانونی 2800 رشته محل آتش نفاق را در دل فضای علمی کشور انداخته است این اقدام وزارت علوم در آغاز سال تحصیلی آینده به این مفهوم است، تعداد زیادی از اساتید و هیات علمی دانشگاه آزاد مجال تدریس و خدمت رسانی را ندارند و دانشگاه آزاد اسلامی هم به دلیل حذف بسیاری از رشته‌ها، توان پرداخت حقوق و مزایای اساتید و کارکنان خود را از دست خواهد داد. در حالی وزارت علوم دست به چنین اقدام کمر شکنی می‌زند که طی توافق مکتوب این وزارتخانه و دانشگاه آزاد اسلامی اعضای هیئت علمی لازم را برای رشته های با پذیرش جذب کرده است و اکنون در دانشگاه آزاد حضور دارند.

این اتحادیه دانشجویی تاکید کرد: حال سوال است که آیا اینگونه برخوردها از جنس سیاست کاری به دلیل حضور ولایتی رئیس هئیت موسس و هئیت امنا و تغییرات رخ داده در سطوح مدیریت دانشگاه آزاد اسلامی نیست؟ اساسا بر چه مبنا وزارت علوم قبل از انتخابات مجوز برگزاری دوره دکتری برخی رشته‌ها را به دانشگاه آزاد می دهد. اما پس از انتخابات برای دوره کارشناسی ارشد همین واحدها مجوز صادر شده از قبل را لغو می‌کند؟ آیا واحدی که مجوز برگزاری دکتری یک رشته را دارد، صلاحیت برگزاری دوره کارشناسی ارشد همان رشته را ندارد؟

در ادامه آمده است: ما دانشجویان از وزارت علوم انتظار داریم که عادلانه و به دور از سیاست به مسئله نگاه کند و تیغ نفرت را بر نکشد. سنگ اندازی در مسیر دانشگاهی که خدمات و ثمرات علمی زیادی را برای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران داشته است چه از حال روز علم و فرهنگ کشور وا می‌کند باید به فرموده مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه‌ای کشور را به سمت وحدت برد نه بر تبل نفاق بین انقلابیون زد.

در پایان آمده است: وزارت علوم اگر نگاه سیاسی ندارد چرا فکری به حال مراکز ضعیف علمی همچون پیام نور و علمی کاربردی و غیر انتفاعی‌های قارچ گونه‌ای که با لابی‌های سیاسی تاسیس شده‌اند، نمی‌کند؟ ما دانشجویان از وزارت علوم توقع داریم که با تدبیر این مسئله را حل کند تا چرخ علمی کشور به سمت بهروزی و پیروزی بگردد و ادامه یابد.

201

منبع: فارس

کد خبر: 802299

وب گردی

وب گردی