نماینده کارگران خواستار مناظره با معاون وزیر کار شد

رئیس مجمع عالی نمایندگان کارگران کشور بیان کرد: برای دفاع از حقوق صنفی کارگران، معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را به مناظره دعوت می‌کنیم.

به گزارش ایسکانیوز؛ سیدمحمد یاراحمدیان، رئیس مجمع عالی نمایندگان کارگران کشور با اشاره به دعوت معاون روابط کار برای مناظره از ورود نظارتی مجلس شورای اسلامی برای بررسی چگونگی رفتار و عملکرد غیرمتعارف وزارت کار خبر داد و بر ادامه پیگیری تشکل متبوع خود برای تکمیل و ارائه مستندات مرتبط به سایر نهادهای نظارتی و حقوقی برای جلوگیری از ادامه رفتار قانون‌شکنانه وزارت خانه یادشده تأکید ورزید.

وی بیان کرد:اظهارات معاون وزیر کار صفحه دیگری بر مستندات بی شمار دخالت غیرقانونی دولت در امر تشکل‌های کارگری کشور افزود. سخنان خلاف واقع و استنادات به کلی مخدوش و غیرقانونی معاون وزیر کار در مصاحبه اخیر خود علیه مجمع عالی نمایندگان کارگران و سایر تشکل‌های صنفی کارگری در حالی بیان شده که به شهادت سوابق و عملکرد این تشکل ملی و صنفی همواره از جایگاهی ویژه و متناسب در میان اعضا و مخاطبین خود و نیز سایر شرکای اجتماعی در سطوح ملی و بین المللی برخوردار بوده و اینکه صرفا بدلیل رفتار مستقل و حق طلبانه خود در دفاع از حقوق کارگران کشور مورد انکار و نفی جریانات حزبی و سیاسی مدعی جامعه کارگری قرار گرفته است.

نماینده ادوار مختلف کارگران ایران در سازمان بین المللی کار این گونه رویکرد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را مصداق بارز و فاحش نقض مفاد فصل ششم قانون کار و نیز مقاوله نامه‌های بنیادین 87 و 98 سازمان بین المللی کار در ضرورت حفظ استقلال تشکل‌های کارگری توسط دولت ارزیابی کرد و گفت: در صورتی که وزارت کار طی چهار سال اخیر به مهمترین وعده رئیس جمهور مبنی بر تدوین و تصویب سند ملی کار شایسته اهتمام می‌ورزید دیگر شاهد چنین رفتار و گفتار خارج از قانون، عرف توسط مقامات این وزارتخانه با هدف تضعیف و به حاشیه راندن تشکل‌های مستقل کارگری نبودیم.

رئیس مجع عالی نمایندگان کارگران در خاتمه ضمن دعوت از معاون روابط کار برای برگزاری مناظره با وی در حضور اصحاب رسانه ابراز امیدواری کرد که نتایج این نشست مطبوعاتی به روشن شدن حقایق با هدف تضمین و تثبیت جایگاه مستقل تشکل‌های کارگری بیانجامد.

منبع: تسنیم

402

کد خبر: 802308

وب گردی

وب گردی