مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی: بیش از ۲ میلیون جوجه گوشتی در مرغداری‌های بیرجند تولید شد

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی از پرورش بیش از ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار جوجه گوشتی در مرغداری‌های بیرجند از ابتدای سال خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز؛ علیرضا رفیعی‌پور صبح امروز در بازدید از مرغداری‌های شهرستان بیرجند اظهار داشت: 2 میلیون و 700 هزار قطعه جوجه گوشتی در مرغداری‌های شهرستان بیرجند طی سه ماهه اول امسال تحت نظارت بهداشتی دامپزشکی پرورش یافته است.

وی بیان کرد: در راستای مراقبت‌های فعال و غیرفعال مرغداری‌های شهرستان، بررسی اقدامات بهداشتی در تمامی مراحل تولید طیور گوشتی توسط کارشناسان شبکه در حال انجام است.

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه بیش از 700 واحد مرغداری گوشتی در استان فعال است تصریح کرد: بازدید از مرغداری‌ها با رعایت کامل شرایط امنیت زیستی توسط کارشناسان صورت می‌گیرد و در تمامی مراحل پرورش دستورات بهداشتی و قرنطینه‌ای دامپزشکی به مرغداران توصیه می‌شود.

رفیعی‌پور اظهار داشت: رعایت ضوابط بهداشتی و قرنطینه‌ای دامپزشکی درخصوص صنعت پرورش طیور باعث تولید پایدار و جلوگیری از بروز و انتشار بیماری‌های طیور و مشترک بین انسان و ماکیان می‌شود.

وی دوره پرورش جوجه را 45 روز اعلام کرد و افزود: به طور متوسط در هر واحد پرورش جوجه گوشتی در یک سال 3 دوره جوجه‌ریزی دارد.

منبع: تسنیم

402

کد خبر: 802327

وب گردی

وب گردی