مدیرکل ثبت اسناد کرمان: بیش از ۱۷۳ میلیارد ریال از درآمدهای خدمات ثبتی در استان کرمان به خزانه واریز شد

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمان گفت: در سال ۹۵ از محل درآمد خدمات ثبتی در استان کرمان ۱۷۳ میلیارد و ۸۷۵ میلیون و ۲۲۰ هزار و ۶۱۸ ریال به خزانه واریز شده است.

به گزارش ایسکانیوز؛ رضا طالبی‌زاده امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان کرمان اظهار‌داشت: حدود 37 هزار شرکت ثبت شده در استان کرمان وجود دارد که 141 شرکت از این تعداد در سال گذشته منحل شده است.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمان با اشاره به اینکه در سال 95 تعداد شرکت‌های به ثبت رسیده در استان هزار و 259 شرکت بوده است گفت: 7 هزار و 321 شرکت نیز تغییرات آنها به ثبت رسیده است.

وی با بیان اینکه تمام درآمدهای ناشی از خدمات ثبتی در استان به حساب خزانه واریز می‌شود افزود: در سال گذشته از محل درآمد خدمات ثبتی در استان کرمان 173 میلیارد و 875 میلیون و 220 هزار و 618 ریال به خزانه واریز شده است.

طالبی‌زاده خاطر‌نشان کرد: از محل درآمدهای ناشی از خدمات ثبتی 42 درصد به فعالیت‌های جمعیت هلال احمر و 8 درصد به شهرداری‌های مناطق تعلق می‌گیرد و یک قانون است.

وی با اشاره به اینکه 220 دفترخانه اسناد رسمی در استان کرمان وجود دارد گفت: 122 دفترخانه ازدواج و 22 دفترخانه طلاق نیز وجود دارد که برای جلوگیری از تخلفات احتمالی با برنامه‌ریزی انجام شده، دست‌نویسی در دفترخانه‌ای کرمان حذف شده است.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمان با بیان اینکه در سال گذشته بیشترین آمار ازدواج در دفتر‌خانه‌های شهرستان کهنوج به ثبت رسیده است افزود: 3 هزار و 495 ازدواج در این شهرستان به ثبت رسیده که به ازای هر 10 هزار نفرجمعیت تعداد 478 ازدواج به ثبت رسید.

وی با اشاره به اینکه مجموع ازدواج‌های سال 95 در استان کرمان 25 هزار و 483 مورد بوده است تصریح کرد: شبکه ملی یکپارچه ملک با عنوان طرح شمیم نیز در سال گذشته در استان کرمان اجرایی شد. در راستای تعیین حریم رودخانه‌ها در استان کرمان نیز 9 هزار و 249 هکتار تعیین تکلیف و مشخص شد.

منبع: تسنیم

402

کد خبر: 802348

وب گردی

وب گردی