کسری تجارت خارجی ترکیه به بیش از ۴۰ درصد رسید

کسری تجارت خارجی ترکیه در ماه می با ۴۳.۴ درصد، رقم ۷.۳ میلیارد دلار را به ثبت رساند.

به گزارش ایسکانیوز؛ موسسه آمار ترکیه در تازه ترین گزارش خود اعلام کرد، کسری تجارت خارجی ترکیه (میزان صادارت به واردات) در ماه می در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته به ۴۳.۴۴ درصد افزایش پیدا کرد.

در همین حال کسری تجارت خارجی ترکیه در ماه می ۷ میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار گزاش شده است که واردات به این کشور ۲۱.۷ درصد افزایش نشان می دهد و رقم ۲۰ میلیارد و ۹۰۰ میلیون دلار را به خود اختصاص داده است؛ در حالیکه صادرات ترکیه در ماه می در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۱۲.۵ درصد روند صعودی به خود گرفته که رقم ۱۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار است.

همچنین صادرات ترکیه در ۵ ماه نخست سال جاری میلادی در مقایسه با مدت مشابه سال ۲۰۱۶ میلادی ۹.۵ درصد افزایش یافته که رقم ۶۴ میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار است و این رقم برای واردات ترکیه ۱۱.۲ درصد رشد نشان می دهد که مجموع آن به ۸۹ میلیارد و یکصد میلیون دلار رسیده است.

بر همین اساس، صادرات ترکیه در ماه می به اتحادیه اروپا ۴.۴ درصد افزایش یافته که رقم ۶ میلیارد و ۱۳۰ میلیون دلار را ازان خود کرده و آلمان مقصد اصلی صادرات ترکیه در ماه می به ارزش یک میلیارد و ۲۴۰ میلیون دلار شناخته شد و بعد از آن کشورهای امارات متحده عربی، آمریکا و عراق هر کدام به ارزش ۱.۰۴ میلیارد دلار، ۸۵۸ میلیون دلار و ۸۳۱ میلیون دلار در رتبه دوم تا چهارم قرار گرفته اند.

البته بیشترین واردات به ترکیه در ماه می از چین به ارزش یک میلیارد و ۹۳۰ میلیون دلار انجام گرفته و بعد از آن آلمان، روسیه و آمریکا هر کدام به ترتیب یک میلیارد و ۸۲۰ میلیون دلار، یک میلیارد و ۴۵۰ میلیون دلار و یک میلیارد و ۱۶۰ میلیون دلار واردات به ترکیه داشته اند.

منبع: مهر

402

کد خبر: 802352

وب گردی

وب گردی