نماینده مردم کهگیلویه و چرام  در مجلس:اقدام وزارت علوم  ضربه ای سنگین بر پیکر آموزش عالی کشور وارد می کند

نماینده نماینده مردم کهگیلویه ، چرام ، بهمئی و لنده گفت: وزارت علوم در خصوص حذف رشته های دانشگاه آزاد اسلامی ضربه ای سنگین بر پیکر آموزش عالی کشور وارد می کند.

به گزارش ایسکانیوز، عدل هاشمی پور گفت: دانشگاه آزاد سلامی بدون اتکا به منابع دولتی ظرفیت عظیمی از آموزش عالی کشور را عهده دار است و سهم عمده ای از اشتغال را در بکار گیری نیروهای نخبه و تحصیلکرده به عهده دارد و بهره گیری از حدود ۷۰ هزار عضو هیات علمی و ۳۰۰ هزار کارمند و ۱/۷ میلیون دانشجو، موید این مطلب است.

نماینده مردم کهگیلویه ، چرام ، بهمئی و لنده افزود: اقدام غیر قانونی و تصمیمات احساسی وزارت علوم در خصوص حذف رشته های دانشگاه آزاد اسلامی ضربه ای سنگین بر پیکر آموزش عالی کشور و حذف ظرفیت عظیم اساتید ، کارکنان و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی و نقض قوانین مجلس محترم است . این اقدام نسنجیده مغایر با منافع ملت و سیاست های علم و فناوری مورد تایید مقام معظم رهبری و اصل ۴۴ قانون اساسی است و وزارت علوم باید پاسخگوی این حجم خسارت عظیم به ملت شریف ایران و نظام جمهوری اسلامی باشد و مجلس ضمن اعلام آمادگی جهت استیضاح وزیر علوم ، خواستار ورود جدی و فوری ریاست محترم جمهور به این موضوع می باشد و مجلس طرح تفکیک سنجش و پذیرش دانشگاه ازاد اسلامی را از وزارت علوم در دستور کار قرار می دهد زیرا اگر خاموش بنشینیم گناه است .

201

کد خبر: 802365

وب گردی

وب گردی