محکومیت حملات تروریستی تهران از سوی کمیسیون فرهنگی مجلس ایتالیا

رئیس کمیسیون فرهنگ، علوم، آموزش و پرورش مجلس نمایندگان ایتالیا با صدور پیامی با اعلام همبستگی و نزدیکی با نمایندگان مجلس شورای اسلامی، حملات تروریستی تهران را محکوم کرد.

به گزارش ایسکانیوز، در پیام «فلاویا پیکولی ناردلی» رئیس کمیسیون فرهنگ مجلس ایتالیا آمده است: «مایلم به این وسیله همبستگی و نزدیکی و نگرانی خود و تمامی اعضای کمیسیون فرهنگ مجلس نمایندگان ایتالیا را در ارتباط با اقدام خرابکارانه بزدلانه ای که علیه مجلس نمایندگان ایران صورت گرفت، ابراز دارم.»

رئیس کمیسیون فرهنگ، علوم، آموزش و پرورش مجلس نمایندگان ایتالیا در این پیام تصریح کرد: «خشونت علیه نهادهای انتخابی و نمایندگی دقیقا به دلیل طبیعت پارلمان ها که تجلی مسالمت آمیز ملل و فرهنگ ها و رسوم و آرزوها و علایق آنها می باشد، مایه انزجار و نگرانی است.»
فلاویا پیکولی ناردلی در پیام خود با اشاره به ملاقات و گفت و گو با نصرالله پژمان همتای ایرانی خود در مجلس ایران و هیات پارلمانی در ماه گذشته، خواستار آن شد که مراتب نزدیکی و احترامات وی به نمایندگان مجلس ایران که با آنها ملاقات کرده است، ابراز شود.
به گزارش ایرنا، در دو حمله تروریستی جداگانه در 17 خرداد 1396، ساختمان اداری مجلس شورای اسلامی و حرم امام خمینی (ره) هدف تیراندازی پنج تن از مهاجمان انتحاری مسلح گروه تروریستی تکفیری داعش قرار گرفت که در نتیجه آن، 17 نفر شهید و 56 نفر مجروح شدند.
به گفته منابع امنیتی، با هوشیاری ماموران پلیس حرم مطهر امام خمینی(ره)، یکی از مهاجمان انتحاری قبل از اقدام مورد اصابت گلوله قرار گرفت و فرد انتحاری دیگر نیز خود را منفجر کرد. سه مهاجم به ساختمان مجلس نیز در جریان درگیری ها به هلاکت رسیدند.
وزارت اطلاعات با افشای هویت و عکس ترویست ها اعلام کرد: «تیم عملیاتی داعش که در عملیات تروریستی حرم مطهر و مجلس شورای اسلامی مشارکت داشتند پنج نفر از عناصر تروریست سابقه دار وابسته به گروه های وهابی و تکفیری بودند که پس از جذب توسط گروهک تروریستی داعش، از کشور خارج شده و در جنایات این گروهک تروریستی در موصل و رقه مشارکت داشتند.»
گروهک تروریستی داعش مسئولیت حمله به ساختمان مجلس و حرم امام(ره) را برعهده گرفته بود.

302

کد خبر: 802392

وب گردی

وب گردی