اقدام آمریکا برای مصادره بنیاد علوی خلاف حقوق بین‌المللی و بشر است

دستیار ویژه رئیس‌جمهور در امور حقوق شهروندی گفت: اقدام آمریکا برای مصادره بنیاد علوی خلاف حقوق بین‌المللی و حقوق بشر است.

به گزارش ایسکانیوز، "الهام امین‌زاده" دستیار ویژه رئیس‌جمهور در امور حقوق شهروندی درباره اقدام آمریکا برای مصادره بنیاد علوی بدون هیچ دلیل و مستند قانونی، اظهار داشت: اموال یک کشور صرفا متعلق به دولت نیست بلکه اموالی همچون بنیاد علوی متعلق به ملت ایران است.

وی ادامه داد: آمریکا بدون مستند و براساس ادعاهای بعضی اتباع این کشور در مورد اقدامات تروریستی که عاملان آن مشخص نیست و به صورت حدسی اعلام می‌کنند که ممکن است ایران این کار را انجام داده باشد، احکامی صادر می‌کند.

دستیار ویژه رئیس‌جمهور در امور حقوق شهروندی اضافه کرد: طی چند روز گذشته هم شاهد بودیم که می‌خواستند روی اشیاء باستانی کشور که هویت فرهنگی و متعلق به تمامی نسل‌های ایرانی است، نظر بدهند.

امین‌زاده با بیان اینکه صدور حکم در مورد بنیاد علوی خلاف حقوق بین‌المللی و حقوق بشر است، گفت: اینگونه اقدامات حقوق شهروندان ایرانی را تحت شعاع قرار می‌دهد و بنا بر دلایلی صورت می‌گیرد که احکام مستندی برای آن وجود ندارد.

وی بیان کرد: بر فرض مثال اگر حکمی هم وجود داشته باشد، نمی‌توانند متعرض اموال ملت ایران شوند. در حقوق بین‌الملل اموال، دارایی‌ها و حساب‌های بانکی ملت‌ها، از دستبرد و دست‌اندازی دیگر دولت‌ها مصون است.

امین‌زاده پیرامون اقدام دولت برای جلوگیری از مصادره بنیاد علوی، تصریح کرد: به دولت پیشنهاد دادم که از طریق سازمان بین‌المللی یونسکو که متولی حفاظت و حمایت از آثار فرهنگی ملت‌ها است، اقدام کند.

دستیار ویژه رئیس‌جمهور در امور حقوق شهروندی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، خاطر نشان کرد: می‌توان اقدامات مختلف دیگری هم از طریق سازمان ملل متحد در مجمع عمومی انجام داد که پیشنهاد این موضوع در این هفته تقدیم دولت می‌شود.

302

کد خبر: 802397

وب گردی

وب گردی