آغاز توزیع کارت ورود به جلسه آزمون ارشد پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی از 18 تیر

آزمون کارشناسی‌ارشد علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی و دانشگاه‌های زیرمجموعه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در روزهای 22 و 23 تیر در چهار نوبت صبح و عصر برگزار می‌شود.

به گزارش ایسکانیوز، ثبت‌نام برای شرکت در آزمون ورودی دوره کارشناسی‌ارشد ناپیوسته رشته‌های گروه پزشکی از اول اسفند 95 آغاز شد و تا 15 همین ماه ادامه داشت. مرکز سنجش آموزش پزشکی وزارت بهداشت، مهلت مجددی را برای ثبت‌نام در این آزمون تعیین کرد و متقاضیان در تاریخ‌های 26 تا 28 فروردین امسال مجددا در این آزمون ثبت‌نام کردند.

سومین زمان اختصاص‌داده شده برای شرکت در این آزمون و ویرایش اطلاعات داوطلبان نیز در روز 8 خرداد انجام شد. در مجموع ۷۹ هزار و ۳۴۴ نفر، داوطلب آزمون کارشناسی ارشد علوم پزشکی شدند که از این تعداد ۵۸ هزار و ۳۳۹ نفر زن و ۲۱ هزار و پنج نفر نیز مرد هستند.

این آزمون شامل ۵۲ رشته امتحانی است و حدود ۷ هزار نفر از داوطلبان بسته به نوع مدرک و اعلام علاقه‌مندی در دو رشته آزمون خواهند داد. آزمون کارشناسی‌ارشد علوم پزشکی در ۳۲ حوزه امتحانی برگزار و کارت ورود به جلسه آزمون نیز از ۱۸ تیر توزیع می‌شود.

ضوابط آزمون وزارت بهداشت در همه مراحل پذیرش دانشجو، در واحدهای مختلف دانشگاه آزاد اسلامی هم اجرا می‌شود و پس از پذیرش، همه ضوابط تحصیلی (از جمله هزینه دوره تحصیل) تابع قوانین دانشگاه آزاد اسلامی است.

آزمون کارشناسی‌ارشد علوم پزشکی، 22 و 23 تیر امسال در دو نوبت صبح و عصر برگزار و نتایج نهایی، هشتم مرداد اعلام می‎شود.

200

کد خبر: 802431

وب گردی

وب گردی