بیش از 98درصد بودجه آموزش و پرورش صرف نیروی انسانی می شود

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه بیش از 98درصد بودجه آموزش و پروش در بخش نیروی انسانی هزینه می شود، گفت: تنها کمتر از 2 درصد بودجه مذکور صرف امور فرهنگی و پرورشی می شود که این میزان بسیار ناچیز و جوابگوی فعالیت های فرهنگی نیست.

به گزارش گروه دانش و آموزش ایسکانیوز، مهدی فیض، معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش در مراسم نمادین افتتاحیه فعالیت های تابستانی اوقات فراغت سال 96 که در کانون فرهنگی – تربیتی میثم منطقه 17 تهران برگزار شد، گفت: همواره با کمترین راندمان، بیشترین و بهترین نتیجه را جامعه از آموزش و پرورش توقع دارد.

او افزود: در گوشه و کنار جامعه، هر اتفاقی که می افتد، آموزش و پرورش متهم به کم کاری می شود و این در حالی است که در تخصیص بودجه ها، آموزش وپرورش در اولویت قرار ندارد.

فیض ادامه داد: بیش از 98 درصد از بودجه آموزش و پرورش در بخش نیروی انسانی هزینه می شود و تنها کمتر از 2 درصد بودجه مذکور صرف امور فرهنگی و پرورشی می شود که این میزان بسیار ناچیز و جوابگوی فعالیت های فرهنگی نیست .

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش با اشاره به احادیثی از حضرت امام صادق (ع)، گفت: همان طور که آن امام همام امید را یکی از جنود عقل می داند، باید تلاش کنیم امید را در دانش آموزان همواره زنده نگه داریم.

او افزود: یک دانش آموز ممکن است در یک یا چند رشته استعداد لازمه را نداشته باشد، اما در یک رشته بسیار علاقه مند و مستعد باشد، بنابراین مربیان باید نقطه امید دانش آموز را کشف و آن را تقویت کنند.

204/201

کد خبر: 802661

وب گردی

وب گردی