مسیر زاهدان - زابل در شمال سیستان و بلوچستان بازگشایی شد

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان گفت: جاده زاهدان - زابل در شمال استان که بر اثر طوفان گرد و خاک و کاهش دید به مدت یک ساعت مسدود شده بود، بازگشایی شد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایرنا، غلامرضا اربابی گفت: این مسیر در محدوده شیله و تاسوکی بر اثر طوفان گرد و خاک شدید از ساعت 9 تا 10 صبح امروز مسدود بود که با تلاش نیروهای امدادی بازگشایی شده است.
وی افزود: با توجه به تداوم طوفان همراه با گرد و خاک در شمال سیستان و بلوچستان تردد در مسیر زاهدان - زابل با احتیاط انجام می شود.
وی گفت: از ابتدای اردیبهشت ماه امسال تا کنون به چهار هزار و 308 خانوار طوفان زده ساکن 59 روستا در منطقه سیستان واقع در شمال استان امدادرسانی شده است.
اربابی گفت: سه هزار و 987 سبد غذایی در این مدت میان ساکنان روستاهای طوفان زده شمال سیستان و بلوچستان توزیع شده است.
مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان افزود: تمام دستگاههای امدادی و اجرایی سیستان و بلوچستان در آماده باش کامل برای مقابله با بحران گرد و خاک و طوفان هستند.
وی ادامه داد: 21 نقطه ماسه گیر در شمال استان شناسایی و ماشین آلات راهداری برای امدادرسانی به حادثه دیدگان احتمالی در مواقع طوفان گرد و خاک در این نقاط مستقر شده است.
بر اساس اعلام هواشناسی سیستان و بلوچستان، با توجه به تداوم وزش بادهای شمالی دید افقی در 24 ساعت گذشته در مناطق مختلف استان کاهش یافته و در زاهدان سرعت وزش باد به 70 کیلومتر بر ساعت و دید افقی به 500 متر، در میرجاوه دید به 700 متر، در زهک دید به هزار متر، در نصرت آباد، سراوان، خاش و زابل نیز دید افقی به 2 هزار متر و در ایرانشهر به 2 هزار و 500 متر رسیده است.
پیش بینی می شود وزش بادهای شمالی تا روز چهارشبنه با شدت زیاد همراه با گرد و خاک در شمال سیستان و بلوچستان و با شدت کمتر در نواحی مرکزی و جنوبی استان تداوم داشته باشد.
سیستان و بلوچستان با وسعتی حدود 187 هزار و 502 کیلومتر مربع (معادل 5/11درصد مساحت کشور) و 19 شهرستان و بیش از 2 میلیون و 800 هزار نفر جمعیت پهناورترین استان کشور محسوب می شود که امکان دارد همزمان چندین پدیده از جمله طوفان، بارندگی، سیل و مواج شدن دریا را تجربه کند.

703

کد خبر: 802668

وب گردی

وب گردی