رییس اتحادیه خیاطان: دولت از بخش خصوصی حمایت نمی کند

رییس اتحادیه خیاطان گفت: وضعیت خیاطان روز به روز بدتر از گذشته می شود و بیکاری در چهار سال گذشته بسیار بیشتر شده است.

حمید طهماسبی نیک درباره وضعیت کاری صنف خیاطان به خبرنگار ایسکانیوز اظهار کرد: متاسفانه بازار خیاطان در رکود کامل به سر می برد. وضعیت خیاطان روز به روز بدتر از گذشته می شود و بیکاری در چهار سال گذشته بسیار بیشتر شده است.

وی علت اصلی این مشکلات را عدم حمایت دولت از بخش خصوصی دانست و یادآور شد: دولت از تولید داخلی هیچگونه حمایتی نمی کند. درحال حاضر مالیات ها و سود بانکی برای خیاطان بسیار سنگین است. خیاطان برای راه اندازی واحدهای تولیدی باید 20 درصد بهره بانکی و از سوی دیگر پس از تولید محصول 8 درصد مالیات پرداخت کنند.

رییس اتحادیه خیاطان به واردات محصولات خارجی مجاز و قاچاق اشاره کرد و افزود: واردات محصولات مختلف از کشور های دیگر به خصوص چین علت دیگر رکود بازار خیاطی است. در کشورهای دیگر مانند چین دولت با ارائه امتیازهای مختلف، آنها را در بدست آوردن بازارهای مقصد کمک می کند.

طهماسبی همچنین اضافه کرد: درست است که اجناس چینی از نظر کیفیت توان رقابت با اجناس داخلی را ندارد اما از آنجایی که قدرت خرید مردم بسیار پایین است، رقبای اصلی ما در کشور خودمان چینی ها محسوب می شوند.

وی ادامه داد: ما با حساب هزینه های تولید اعم از اجناس خریداری شده و حقوق کارگران، سود بانکی، مالیات و سود معین 10 تا 15 درصد برای محصولات تولیدی قیمت تعیین می کنیم که در نتیجه ممکن است گران تر از اجناس وارداتی و قاچاق باشد.

رییس اتحادیه خیاطان در خصوص مقدار بیکاری در این صنف خاطر نشان کرد: از میان تعداد کل خیاطان 50 درصدشان بیکار هستند و از میان 50درصد مابقی که مشغول بکارند تنها از 30 درصد توانشان می توانند استفاده کنند و 70 درصد دیگر کارگاهشان به علت مشکلات مالی تعطیل شده است.

طهماسبی در پایان درباره خواسته های صنف خیاطان از دولت دوازدهم تصریح کرد: دولت اگر بخواهد در مسیر اقتصاد مقاومتی گام بردارد، باید از واردات بی رویه محصولات خارجی جلوگیری کند و همچنین هنگام تعیین سود بانکی و میزان مالیات واقعیات جامعه و معیشت مردم را نیز در نظر بگیرد.

402

کد خبر: 802673

وب گردی

وب گردی