مجتهد زاده:  فکر اسرائیل و پول آل سعود، طالبان و القاعده را تولید کرد

پیروز مجتهدزاده کارشناس مسائل بین الملل در گفت و گوی تفصیلی با خبرنگار ایسکانیوز به تحلیل مناقشات میان قطر و چهار کشور عربستان، مصر، امارات و بحرین و بررسی اتهامات وارد شده به دوحه پرداخت.

پیروز مجتهدزاده در بخشی از گفت و گو با ایسکانیوز می گوید آغاز تروریست پروری از مدرسه های وهابی پروری پاکستان و با پول عربستان سعودی صورت گرفته است، یعنی اولین قدم در راستای تروریست سازی در همین مدرسه های وهابی‌گری در پاکستان برداشته شد و دو متهم اصلی این پرونده عربستان و پاکستان بوده و هستند و قطر و امارات در آن دوران ها شریک جرم بودند.

مجتهد زاده معتقد است طالبان را در همین مدرسه ها ساخته اند و همین ها بودند که افغانستان را به نابودی کشاندند. فکر اسرائیل و پول آل سعود، و سلیقه های ستیزه جوی وهابیت، طالبان، القاعده و امثال آنها را تولید کرد. داعش برای رد گم کردن و فریب دادن یاران امریکایی آل سعود دست به یک سلسله اقدام تروریستی در داخل عربستان سعودی، مشخصا در استان های شیعه نشین و شرقی عربستان زد

وی همچنین ادامه دهد ادعای روابط بین اخوان المسلین و قطر نیز ادعای پوچ دیگری است که از سوی آل سعود و آل نهیان امارات بیان می شود. اکثریت شیعه بحرین به ظلم های اقلیت حاکم اعتراض دارند. آن ها نه سازمان تروریستی اند، نه سازمان عریض و طویل مانند القاعده و النصره دارند، و نه تشکیلات و سازماندهی ویژه ای. این ها مردم بحرین اند و هر از چند گاهی اعتراضاتی را انجام می دهند.

دلیل اصلی قطع روابط امارات، بحرین و عربستان با قطر، حساسیت دوحه برای ادامه حیات خودش است. قطر به علت نگرانی از ادامه حیات خود، زیر بار برنامه های ژئوپولیتیکی عربستان نمی رود.

متن کامل این گفت و گو در روز آینده منتشر خواهد شد.

300

کد خبر: 802736

وب گردی

وب گردی