آغاز  نوبت‌بندی آب سد سپیدرود برای آبیاری شالیزارهای استان گیلان

معاون حفاظت و بهره برداری از منابع آب شرکت آب منطقه‌ای استان گیلان گفت: از آغاز فصل زراعی تاکنون یک میلیارد و 200 میلیون متر مکعب آب سد سپیدرود به 172 هزار از شالیزارهای آب خور این سد منتقل شده است .

به گزارش ایسکانیوز؛ وحید خرمی عصر امروز در نشست خبری در رشت با اشاره به اینکه در حال حاضر ذخیره آب پشت سد سپیدرود 580 میلیون متر مکعب است اظهار داشت: برای جلوگیری از کمبود آب تا پایان فصل زراعی، نوبت بندی آب دهی در کمیته منابع و مصارف استان برنامه ریزی شده است.

معاون حفاظت و بهره برداری از منابع آب شرکت آب منطقه‌ای استان گیلان با بیان اینکه نوبت بندی آب سد سپیدرود برای مزارع استان گیلان هم اکنون در حال انجام است افزود: از صبح دیروز براساس شرایط جوی، کانال مرکزی استان گیلان به‌مدت 8 روز آب‌گذاری می‌شود.

خرمی با تاکید بر اینکبیان کرد: برای استفاده بهینه از آب موجود به همیاری و همکاری کشاورزان گیلانی نیاز است.

معاون حفاظت و بهره برداری از منابع آب شرکت آب منطقه‌ای استان گیلان با تاکید بر اینکه کشاورزان گیلانی به نوبت بندی آب سد از سوی شرکت آب منطقه‌ای استان گیلان اعتماد داشته باشند خاطرنشان کرد: به‌طور حتم در زمان اعلام شده، آب به مزارع کشاورزان منتقل می‌شود.

وی با اشاره به اینکه توصیه می‌شود کشاورزان انهار مزارع و شالیزاری خود را برای انتقال سریع و مطلوب آب به مزارع آماده کنند تصریح کرد: کشاورزان از سایر منابع آبی چون چاه‌ها و آبندان‌ها برای آبیاری مزارع کشاورزی خود استفاده کرده تا سال زراعی امسال به‌خوبی سپری شود.

402

کد خبر: 802844

وب گردی

وب گردی