در سال 2015  بیش از 44 هزار نفر در امریکا خودکشی کردند/اختلال خواب افکار خودکشی را تشدید می‌کند

نتایج یک مطالعه نشان می‌دهد بی‌خوابی، کابوس دیدن و نداشتن ساعت خواب منظم می‌تواند بروز افکار خودکشی را در بزرگسالان به دنبال داشته باشد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایسنا، کارشناسان دریافتند افراد بزرگسالی که از اختلال خواب رنج می‌برند بیشتر احتمال دارد در مدت سه هفته متوالی دچار افکار مربوط به خودکشی شوند.

"ربکا برنرت" از دانشگاه استنفورد در کالیفرنیا با بررسی نقش اختلال خواب در تشدید افکار خودکشی میان بزرگسالان اظهار داشتند: آمارها در سال ۲۰۱۵ حاکی از آن است که خودکشی علت مرگ بیش از ۴۴ هزار نفر در آمریکا بوده است. همچنین خودکشی جزء ۱۰ عامل اصلی مرگ و میر در این کشور است.

علاوه بر این، در سال ۲۰۱۴، بیش از یک میلیون بزرگسال در آمریکا اقدام به خودکشی کرده‌اند و ۹ میلیون و ۴۰۰ هزار بزرگسال دیگر نیز افکار خودکشی داشته‌اند.

به گفته کارشناسان، خودکشی نگرانی و دغذغه جدی در حوزه سلامت عمومی است و ضرورت دارد فاکتورهای خطرزای مربوط به آن شناسایی شود.

به گزارش مدیکال نیوز تودی، ربکا برنرت و تیم تخصصی‌اش در بررسی انجام شده دریافتند اختلال خواب می‌تواند یکی از این فاکتورهای خطرزا در بروز افکار خودکشی یا اقدام به آن باشد.

700

کد خبر: 802883

وب گردی

وب گردی