در خون های اهدایی  هپاتیت B و‍‍‍ C و اچ.آی.وی  دیده نشده است

مدیرعامل سازمان انتقال خون با بیان اینکه تاکنون هیچ موردی از هپاتیت B و‍‍‍ C و HIV در خون های اهدایی ملاحظه نشده است، گفت: نتایجی که بر روی یک جمعیت بالای آماری (بیش از 200هزار مورد) انجام شده است، نشان می دهد که آزمایش های غربالگری و انتخاب اهدا کنندگان خون در ایران به خوبی انجام می شود.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایرنا علی اکبر پور فتح الله افزود: نتایج بررسی آزمایش جستجوی ژنوم هپاتیت B و C و A و پارا ویروس B19 و HIV پالایش قرار دادی پلاسمای مازاد بر مصرف حاصل از اهدای خون کامل با شرکت 'سی اس ال' در سوئیس برای تولید دارو های مشتق از پلاسما (در روند تولید 57 هزار و 355 لیتر پلاسمای ایرانی) نشان می دهد که هیچ موردی از هپاتیت B و‍‍‍ C و همچنین HIV ملاحظه نشده است.

یک و نیم میلیون اهدا کننده که سالانه بیش از 2 میلیون و 100 هزار واحد خون اهدا می کنند و همچنین تلاش خستگی ناپذیر 4هزار و 500 نفر از کارکنان انتقال خون در سراسر کشور حاصل شده است


وی ادامه داد: این میزان پلاسمای ایرانی حاصل 301 هزار و 888 اهدای خون کامل در ایران بوده است که نتایج آزمایش انجام شده بر روی 211 هزار و 528 مورد اهدا کنندگان خون ایرانی برای جستجوی ژنوم ویروس ها توسط صلیب سرخ سوئیس انجام شده است.
پور فتح الله گفت: در جریان تولید 57 هزار و 355 لیتر پلاسمای ایرانی فقط چهار مورد هپاتیت A و 52 مورد پاراویروس B19 مثبت شده است.

در جریان تولید 57 هزار و 355 لیتر پلاسمای ایرانی فقط چهار مورد هپاتیت A و 52 مورد پاراویروس B19 مثبت شده است


مدیر عامل سازمان انتقال حون با بیان اینکه نتایح این آزمایش ها بر روی جمعیت آماری بالایی انجام شده است ،تاکید کرد: آزمایش های غربالگری و انتخاب اهدا کنندگان در ایران به خوبی انجام می شود و خون های اهدایی در ایران یکی از سالم ترین خون های اهدایی در جهان است.
وی اضافه کرد: این سلامت خون به همت یک و نیم میلیون اهدا کننده که سالانه بیش از 2 میلیون و 100 هزار واحد خون اهدا می کنند و همچنین تلاش خستگی ناپذیر 4هزار و 500 نفر از کارکنان انتقال خون در سراسر کشور حاصل شده است.
به گزارش روز دوشنبه خبرنگار اجتماعی ایرنا، در ایران شاخص یا نرخ اهدای خون 27 نفر به ازای یکهزار نفر است که از این نظر رتبه اول را در میان کشور های منطقه داریم و هم ردیف کشور های توسعه یافته هستیم.
سالانه در ایران بیش از 2 میلیون و یکصد هزار نفر به صورت کاملا داوطلبانه خون اهدا می کنند.

704

کد خبر: 802897

وب گردی

وب گردی