پایگاه اسلامی سنجش میزان رشد علوم قرآنی در جهان اسلام راه‌اندازی می‌شود

جلسه سی و شش شورای توسعه فرهنگ قرآنی به ریاست دکتر محمدرضا مخبر دزفولی، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در محل دبیرخانه این شورا برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز از مرکز خبر شورای عالی انقلاب فرهنگی، در ابتدای این جلسه و پس از تذکر یکی از اعضا درباره برخی از طرح‌ها و لوایح قرآنی مطرح شده در مجلس شورای اسلامی، مقرر شد دبیرخانه شورای توسعه فرهنگ قرآنی نسبت به تقویت ارتباطات با مجلس شورای اسلامی و کمیسیون‌های تخصصی و مرتبط مجلس اقدام لازم را انجام دهد.

در ادامه جلسه، پیش‌نویس سند توسعه فعالیت­‌های تبلیغی ترویجی قرآن کریم بررسی شد و برخی از مواد این سند با پیشنهاد اعضا اصلاح و بازنگری شد. نهایتا این سند به همراه برخی اصلاحات جزئی تصویب شد.

سنجش و پایش اثربخشی کیفی فعالیت‌های قرآنی در کشور، تدوین شاخص‌های قابل سنجش برای بررسی و رصد میزان موفقیت فعالیت‌های قرآنی در کشور، خودداری از ایجاد سازوکارهای موازی و زائد با تأکید بر اقشار دانش‌آموز و دانشجو در فعالیت‌های قرآنی مورد توجه اعضا قرار گرفت.

در ادامه جلسه مخبردزفولی گفت: «با تجربه راه‌اندازی پایگاه علوم استنادی جهان اسلام می‌توانیم یک پایگاه اسلامی برای سنجش میزان رشد علوم قرآنی در جهان اسلام ایجاد کنیم.»

او افزود: «در این بخش باید با تعریف شاخص‌ها و چشم‌اندازها و استفاده از همه ظرفیت‌ها و قابلیت‌های جهان اسلام اقدام لازم صورت پذیرد.»

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی همچنین بر لزوم مطالعه تطبیقی در زمینه فعالیت‌های قرآنی جمهوری اسلامی با فعالیت‌های قرآنی سایر کشورهای اسلامی تاکید کرد.

دستور بعدی جلسه شورای توسعه فرهنگ قرآنی، ارائه پیش­ نویس آئین ­نامه «هیات حفظ کرامت چهره‌های قرآنی» بود که پس از بحث و گفت‌وگو با توجه به عدم اجماع نظر و کمبود وقت جلسه مقرر شد پس از بازنگری این پیش‌نویس طبق مباحث مطروحه در جلسه، برای بررسی و تصویب به جلسات آتی شورای توسعه ارائه شود.

200

کد خبر: 803004

وب گردی

وب گردی