وزیر دفاع قطر: آماده دفاع در برابر مداخله نظامی کشورهای همسایه هستیم

وزیر دفاع قطر در مصاحبه با یک شبکه انگلیسی تاکید کرد کشورش به مداخله نظامی کشورهای همسایه پاسخ می‌دهد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از شبکه اسکای نیوز؛ «خالد بن محمد العطیه»، وزیر دفاع قطر، در مصاحبه با این شبکه انگلیسی تاکید کرد اگر کشورهای عربی همسایه به فکر تغییر حکومت در قطر و یا مداخله نظامی در این کشور باشند، دوحه آمادگی کامل دارد از خود دفاع کند.

«العطیه» در ادامه تاکید کرد: ما امیدواریم کار به مرحله مداخله نظامی نرسد؛ اما اگر چنین شود ما همیشه آماده هستیم. ما اینجا هستیم تا از کشور خود دفاع کنیم.

وزیر دفاع قطر سپس به همسایگانش هشدار داد در طول تاریخ نیز سابقه نداشته است قطر به راحتی بلعیده شود. او در ادامه درباره تحریم قطراز سوی همسایگانش گفت: احساس می‌کنم دوحه بوسیله دوستانش از پشت خنجر خورده است.

عربستان، امارات، مصر و بحرین به بهانه حمایت قطر از تروریسم، روابط دیپلماتیک خود را با این کشور قطع کردند و برای احیای مجدد روابط با دوحه فهرستی شامل ۱۳ درخواست را به این کشور ارائه کردند.

«العطیه» در پاسخ به احتمال تلاش این کشورهای عربی برای تغییر حکومت در قطر گفت: این موضوع تازگی ندارد و پیش از این هم اتفاق افتاده است. در سال ۱۹۹۶ تلاشی برای انجام کودتای سخت در قطر صورت گرفت. در سال ۲۰۱۴ نیز اقداماتی برای کودتای نرم انجام شد و هم‌اکنون در سال ۲۰۱۷ شاهد تلاش‌های جدیدی برای کودتای نرم در قطر هستیم.

قرار است وزرای خارجه عربستان، مصر، امارات و بحرین روز چهارشنبه در قاهره تشکیل جلسه دهند تا درخصوص اقدام بعدی علیه قطر تصمیم گیری کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

305/300

کد خبر: 803052

وب گردی

وب گردی