استفاده خودروهای ایرانی از تایرهای ساخت داخل

مدیر کل صنایع خودرو و نیرو محرکه وزارت صنعت،‌ معدن و تجارت اعلام کرد : تمامی محصولات تولیدی شرکت های لاستیک ساز توسط شرکت های خودروساز خریداری می شود

به گزارش ایسکانیوز به نقل از وزارت صنعت،‌معدن و تجارت، امیر حسین قناتی تاکید کرد : برای تامین نیاز خودروهای جدید شرکت های خودرو ساز داخلی که لاستیک های آنها در کشور تولید نمی شود و نیز در جهت تسهیل تولید اینگونه خودروها مجوزهای لازم برای واردات لاستیک با برندهای مورد تایید وزارت صنعت ، معدن و تجارت صادر می شود.

وی شرط رعایت استاندارد های مربوط و واردات تنها به میزان قطعات منفصله ( CKD) را از شروط اصلی واردات تایر ذکر کرد.

به گفته قناتی تایرهای وارداتی با شروط بالا ، باید تاییدیه های لازم مربوط به E-MARK و آزمونهای سه گانه S،W،R و E۴-۱۱۷R مربوط به سازمان ملی استاندارد را کسب کنند.

وی در ادامه اعلام کرد : واردات انواع لاستیک مورد مصرف در خودرو صرفا با رعایت ضوابط خاص دریافت نمایندگی شرکت خارجی امکان پذیر است و کلیه نمایندگی های وارد کننده تایر دارای مجوز ثبت نمایندگی ، مکلفند تاییدیه های لازم مربوط به موارد ذکر شده و استانداردهای فوق را کسب نمایند.

به گفته قناتی ثبت سفارش منوط به ارائه تاییدیه مذکور و نهایتا تایید مراتب از سوی مرکز امور اصناف و بازرگانان است .

گفتنی است بر اساس آمار در ۶ ماهه اول سال گذشته واردات انواع تایر از نظر وزنی ۲۶.۵ درصد و از نظر تعداد حدود ۲۵ درصد کاهش و تولید انواع تایر در کشور حدود ۱۵ درصد افزایش داشته است .

401

کد خبر: 803081

وب گردی

وب گردی