"جشنواره خرید استانبول " غیرقانونی است

سازمان توسعه تجارت به عنوان مسئول برگزاری نمایشگاههای تخصصی در سطح ملی و بین المللی اعلام کرد : هیچ گونه مجوزی جهت برگزاری " جشنواره خرید استانبول " صادر نکرده است.

به گزارش ایسکانیوز؛ رییس دفتر بازرسی و مدیریت عملکرد سازمان توسعه تجارت با بیان این مطلب که هیچ گونه مجوزی جهت برگزاری " جشنواره خرید استانبول " صادر نکرده است، افزود: این رویداد فاقد وجاهت قانونی است .

فائزه نوروزی تصریح کرد: با پیگیریهای متعدد پیرامون چگونگی اخذ مجوز برگزاری این جشنواره از دفتر نساجی و پوشاک وزارت صنعت ، معدن و تجارت و ارگانهای مختلف شامل اتحادیه صنف پوشاک شمیرانات ، اتاق اصناف ایران ، مرکز اصناف و اتحادیه صنف پوشاک تهران مطلع شدیم که کلیه نهادها از این مجوز خبر نداشته اند.

اواخر خردادماه امسال بود که اعلام کرد:" اخیراً تبلیغاتی در فضای مجازی مبنی بر برگزاری جشنواره خرید عمده لباس‌های ترک منتشر می‌شود که با ترغیب مردم به خرید این لباس‌ها، این جشنواره را یک فرصت استثنایی برای مشاهده و خرید جدیدترین کلکسیون‌های کارخانه‌های ترکیه با قیمت نازل اعلام می‌کند.

در این تبلیغات مطرح شده که این جشنواره در مرکز تجارت ترکیه با حضور مدیران کارخانه‌ها از ترکیه و 50 کارخانه برتر ترکیه در حوزه نساجی و پوشاک، انواع پارچه، نخ، لباس زنانه، مردانه، بچه‌گانه، لباس عروس، لباس مجلسی، کت و شلوار، لباس ورزشی، لباس حاملگی و خواب، پارچه پرده، حوله، ست روتختی و... با ارائه 10 درصد تخفیف برگزار می‌شود.

اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان نساجی و پوشاک کشور ضمن اعتراض به برگزاری این جشنواره با ارسال نامه‌ای به رئیس سازمان توسعه تجارت خواستار برخورد با این‌گونه جشنواره‌ها که مغایر با حمایت از تولید داخل و قوانین است شده بود.

منبع: تسنیم

402

کد خبر: 803091

وب گردی

وب گردی