راه‌اندازی نرم‌افزار ارسال حواله‌جات ارزی تا دو ماه آینده

مدیرعامل شرکت ملی پست در خصوص زمان نهایی راه‌اندازی نرم‌افزار ارسال حواله‌جات ارزی، اظهار کرد: این توافقات در چند روز آینده نهایی خواهد شد و پیش‌بینی می‌شود تا دو ماه آینده این نرم‌افزار راه‌اندازی و مورد بهره‌برداری قرار بگیرد.

به گزارش ایسکانیوز، حسین مهری در حاشیه دوازدهمین کنگره پستی آسیا و اقیانوسیه با بیان اینکه به لحاظ خدمات پستی در منطقه در جایگاه خوبی قرار داریم، گفت: با این حال نسبت به استانداردهای جهانی در برخی جهات دچار عقب ماندگی‌هایی هستیم که در تلاش برای رسیدن به استانداردهای روز دنیا فعالیت می‌کنیم.

معاون وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در خصوص گردش مالی شرکت ملی پست، اظهار کرد: ما در سال گذشته حدود ۴۰۰۰ میلیارد ریال حجم مالی داشتیم که در حدود ۱۰ میلیون بسته کالایی را جابه‌جا کردیم. طبق برنامه ریزی‌هایی که برای سال جاری داریم می‌خواهیم این حجم را به ۱۵ میلیون بسته کالایی برسانیم و ۵۰ درصد رشد را در فعالیت‌های پستی رقم بزنیم.

مدیر عامل شرکت پست در خصوص راه‌اندازی بحث حواله‌جات ارزی، گفت: یکی از کمیته‌هایی که در این کنگره به آن پرداخته می‌شود کنگره مالی است که خوشبختانه در سال گذشته با پیگیری‌هایی که انجام دادیم مجوزهای لازم را از اتحادیه جهانی پست برای راه اندازی ارسال حواله جات ارزی دریافت کردیم و پست بانک را به عنوان نهاد متولی این امر معرفی کردیم. همچنین در این راستا نرم افزار IFS را به مبلغ ۳۰ هزار دلار از اتحادیه خریداری کردیم که این نرم افزار اکنون در حال نصب و راه اندازی به صورت آزمایشی است.

مهری با بیان این که فضای برگزاری این کنگره در تهران فرصت مناسبی برای پیشبرد اهداف پست داخلی است، اظهار کرد: ما در خصوص بحث ارسال حواله‌های ارزی باید در این نشست توافق کنیم که تا چه سقفی را می‌توانیم پوشش دهیم تا بعد از آن نرم افزار را راه‌اندازی کنیم. این نرم افزار تا سقف حواله جات ۱۰ هزار دلاری را می‌تواند پوشش دهد.

وی ادامه داد: این نرم افزار بین ۱۶۰ کشور برقرار است که در صورت راه‌اندازی ایران نیز می‌تواند با این کشورها مراودات مرسولی داشته باشد. نرخ این خدمات قطعا از نرخ حواله جات بانکی بین المللی کمتر است.

معاون وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در خصوص زمان نهایی راه اندازی نرم افزار ارسال حواله جات ارزی، بیان کرد: این توافقات در چند روز آینده نهایی خواهد شد و پیش بینی می‌شود تا دو ماه آینده این نرم افزار راه اندازی و مورد بهره‌برداری قرار بگیرد. در این مراودات پست بانک به عنوان یک نهاد ذینفع و در مذاکره با کشورهای دیگر حضور خواهد داشت.

مهری در خصوص نحوه فعالیت این خدمت جدید پستی، اظهار کرد: این در واقع توافقی است بین پست‌های کشورهای مختلف که یک حد اعتباری مشخص را با یک سقفی مشخص تعریف می‌کند و در زمان مشخص بین خود تسویه حساب صورت می‌دهند.

401

کد خبر: 803141

وب گردی

وب گردی