تاکید 'آمانو' بر نقش فناوری هسته ای در توسعه پایدار

'یوکیا آمانو' مدیر کل آژانس بین ‌المللی انرژی اتمی اهمیت نقش علم و فناوری هسته ای در حمایت از توسعه پایدار را در گفت وگو با 'آنگ سان سوچی' مشاور دولت و وزیر امور خارجه میانمار مورد تاکید قرار داد.

به گزارش ایسکانیوز، مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی در این دیدار که در میانمار انجام شد، تاکید کرد که این آژانس با میانمار همکاری های خود را تقویت می کند.
به نوشته تارنمای آژانس بین‌ المللی انرژی اتمی، وی همچنین از پیشرفت قوانین ایمنی هسته ای در میانمار استقبال کرد و اهمیت داشتن زیرساخت ایمنی جدی و تشویق اجرای سریع تر پروتکل الحاقی به توافق امنیت میانماری که در سال 2013 امضاء شده را مورد تاکید قرار داد.
'آمانو' در سفر به میانمار همچنین از تجهیزات هسته ای در ارتباط با درمان سرطان و سایر تجهیزات مقابله با ویروس های مختلف که تاثیراتی بر دام های این کشور جنوب شرق آسیا دارد، دیدن کرد.
مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی ضمن بازدید از بیمارستانی در میانمار، از پیشرفت های انجام شده در درمان سرطان آگاه شد. کمک های مداوم آژانس بین المللی انرژی اتمی برای آموزش پزشکان و رادیولوژیست ها در پزشکی رادیواکتیو نیز در این جلسه مورد تاکید قرار گرفت.
از جمله موضوعات دیگری که در این سفر مورد بحث و گفت وگو قرار گرفت، کمک های ارائه شده از سوی سازمان بین المللی غذا و سازمان بهداشت جهانی به آزمایشگاه های دامپزشکی میانمار برای خرید مواد و کسب تخصص در استفاده از فناوری های هسته ای و ایمنی برای تشخیص ویروس ها در بین حیوانات است.

منبع: ایرنا

303

کد خبر: 803160

وب گردی

وب گردی