لاریجانی: ظرفیت آموزش و پرورش باید به سمت نگاه نوینی از درک و معرفت برود

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ظرفیت آموزش و پرورش باید به سمت نگاه نوینی از درک و معرفت برود، گفت: توسعه آینده ایران بستگی به مکان آغاز مایه فکری افراد دارد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خانه ملت، علی لاریجانی امروز (دوشنبه 12 تیر ماه) با حضور در مراسم افتتاح مجموعه فرهنگی باغ کتاب تهران این مجموعه را از نظر معماری دارای سلیقه دانست و گفت: در این مجموعه به مسئله اصلی کشور یعنی کتاب توجه شده و باب نوینی از معرفت بوده که آموزش به چه نحوی باشد.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه با تأکید بر اینکه آموزش مجموعه‌ای از انباشت اطلاعات نیست، افزود: نظام آموزشی باید خود را به زمینه درک معرفت و خلاقیت مسلح کند و نشان دهد که ایجاد روحیه پرسشگری از افراد مسئله اصلی است.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به بازدید خود از مجموعه فرهنگی باغ کتاب تهران خاطر نشان کرد: این مجموعه هم از نظر معماری قابل توجه بوده و هم در طراحی آن به یک نکته مهم توجه شده که مسئله اصلی کشور در بحث آموزش چیست؟ نام این مجموعه باغ کتاب است، اما درواقع باغ روش‌های نوین معرفت است که چطور فرزندان آینده‌ای متناسب با شرایط امروز داشته باشند.

وی ادامه داد: امروز آموزش به معنی انباشت اطلاعات نیست بلکه جوشش خلاقیت در کودکان و نوجوانان است. نظام آموزشی ما نیز باید خود را مسلح به این زمینه کند. نشان دهد که فهم پاسخ‌های لازم توسط افراد مسئله اصلی است. در واقع ظرفیت آموزش و پرورش ما باید به سمت نگاه نوین و فهم و درک معرفت برود. آنچه که در گشت و گذار یک ساعته توجه ام را جلب کرد این بود که طراحان باغ کتاب به این موضوع پی بردند که آینده ایران به این موضوع بستگی دارد که ماده اصلی فکری برای کودکان ونوجوانان باید چطور تامین شود و باید نوعی بیداری و درک از سوی افراد فراهم شود. در بخش های مختلف هم این موضوع نمود دارد و با روش های جذاب برای کودکان و نوجوانان تمهیداتی فراهم کردند.

کد خبر: 803243

وب گردی

وب گردی