پورشه روی خودروهای برقی تمرکز می کند

شاید موتور flat-six پورشه یکی از بهترین موتورهایی باشد که امروز تولید می شوند اما این خودروساز آلمانی تصمیم دارد اتکای خود به موتورهای احتراق داخلی را کم تر کند چرا که اعلام کرده است تصمیم دارد تا سال 2023 نیمی از خودروهایش برقی باشند.

به گزارش ایسکانیوز، اولین محصولی که به عنوان بخشی از برنامه خودروی برقی پورشه عرضه می شود، مدل تولیدی Mission E خواهد بود که قرار است در سال 2019 عرضه شود. اما این فقط آغاز راه است چرا که این خودروساز تصمیم دارد طی سال های آینده مدل های بیش تری را برقی کند. مدیرعامل این خودروساز، Oliver Blume اخیرا طی مصاحبه ای از جزئیات برنامه آینده خود برای خودروهای برقی گفته که شامل یک کراس اوور کوپه نیز می شود. هر دو خودروی Mission E و این کراس اوور جدید در مرکز تولید خودروی برقی جدید پورشه در Zuffenhausen ساخته خواهند شد که گفته می شود ظرفیت تولید سالانه 60 هزار دستگاه خودرو را دارد.

شاید مهم ترین خبر در این زمینه مربوط به ماکان باشد که قرار است در سال 2022 عرضه شود. این کراس اوور متوسط تنها به صورت خودرویی برقی موجود بوده و با توجه به آن که اکنون پرفروش ترین مدل این خودروساز است، می تواند به افزایش تعداد خودروهای برقی حاضر در جاده پورش تا سال 2023 کمک کند.

ایده برقی سازی 911 نیز فعلا لغو شده است.

401

کد خبر: 803262

وب گردی

وب گردی