واشنگتن پست: آزمایش موشکی جدید کره شمالی، خشم ترامپ را به همراه داشت

روزنامه واشنگتن پست نوشت: آزمایش موشکی جدید کره شمالی واکنش خشم آلود رئیس جمهور ترامپ را به همراه داشت که از زمان روی کار آمدن، مهار برنامه های موشکی پیونگ یانگ را در اولویت برنامه های خود قرار داده است.

به گزارش ایسکانیوز پایگاه اینترنتی روزنامه واشنگتن پست نوشت: کره شمالی بار دیگر برای نشان دادن مقاومت در برابر فشارهای بین المللی، آزمایش موشک بالستیک انجام داد که با واکنش سریع و بسیار شدید رئیس جمهور ترامپ مواجه شد.

بر اساس اعلام مرکز فرماندهی نیروهای آمریکایی در اقیانوس آرام، این موشک سه شنبه صبح از سایتی در استان پیونگان شمالی شلیک شد. این مرکز اعلام کرد موشک کره شمالی به مدت سی و هفت دقیقه ردیابی شد و در نهایت در دریای ژاپن فرودآمد.

این آزمایش موشکی در ادامه مجموعه آزمایش های اخیر کره شمالی انجام شده است که چندین شلیک موشک در ماه گذشته و سه آزمایش دیگر در ماه مه از جمله آنها است. کیم جونگ اون رئیس جمهور کره شمالی در یک سال موشک های بسیار بیشتری در مقایسه با آزمایش های موشکی پدرش در هفده سالی که در راس قدرت بود، شلیک کرده است.

تعداد و تنوع موشک های آزمایش شده، کارشناسان را - که معتقدند این آزمایش ها بخشی از تلاش های کره شمالی برای توسعه توانمندی موشک های بالستیک قاره پیما برای دسترسی به آمریکا است - نگران کرده است.

ترامپ مهار این موضوع را در اولویت کاری خود قرار داده و تلاش هایش را برای متقاعد ساختن چین برای تحت فشار قرار دادن رژیم کیم و توقف برنامه سلاح های هسته ای آن متمرکز کرده است.

ترامپ در واکنش به این آزمایش موشکی در صفحه تویتر خود نوشت «کره شمالی موشک دیگری پرتاب کرد. آیا این مرد کار بهتری ندارد که در زندگی اش انجام دهد؟ به نظر من کره جنوبی و ژاپن دیگر این شرایط را تحمل نخواهند کرد. شاید چین اقدام جدی درباره کره شمالی انجام دهد و یک بار برای همیشه این مزخرف را پایان دهد.»

در هفته های گذشته، نشانه هایی درباره ناامیدی رئیس جمهور آمریکا درباره پیشرفت های چین (برای تحت فشار قرار دادن کره شمالی) مشاهده شده است. در بیست و یکم ژوئن وی در تویتر نوشت، هرچند از تلاش های پکن ممنون است، اما این اقدامات هنوز نتیجه ای نداشته اند.

به نظر می رسد شینزو آبه نخست وزیر ژاپن نیز همانند ترامپ از تلاش های پکن ناامید شده است. وی روز سه شنبه در اظهاراتی به رسانه ها گفت به همکاری نزدیک با آمریکا و کره جنوبی ادامه می دهد و از چین و روسیه خواست تلاش های بیشتری انجام دهند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

306

کد خبر: 803306

وب گردی

وب گردی