امضای قرار داد همکاری شاتل با دانشگاه تهران

در راستای انجام مسولیت‌های اجتماعی و بهره‌گیری از توان دانشگاه‌های کشور، شرکت شاتل در مراسمی قرارداد همکاری فناوری - علمی با پردیس دانشکده‌های فنی دانشگاه تهران به امضا رساند. براساس اظهارات ناصر سلطانی، رییس پردیس دانشکده‌های فنی دانشگاه تهران، این قرار داد آغازی بر همکاری فناوری–علمی پردیس دانشکده‌ فنی دانشگاه تهران با شرکت شاتل در قالب مدل "دانشکده سرمایه‌گذار" خواهد بود.

به گزارش ایسکانیوز، در این مراسم محمد حسن شانه‌ساززاده، رییس هیات مدیره گروه شرکت‌های شاتل، ضمن تاکید این نکته که سال‌هاست ارتباط نزدیک بین صنعت و دانشگاه سبب پیشرفت صنایع مختلف در جهان شده است گفت :« در سال‌های فعالیتی که در بازار داشتیم متوجه شدیم که توجه صرف به کسب و کار به تنهایی معنایی ندارد و تعالی سازمانی تنها تمرکز روی سود بیشتر نیست. در واقع با توجه به حوزه‌ای که در آن کار می‌کنیم و با توجه به تغییرات سریعی که در بازار تکنولوژی رخ می‌دهد تحقیق و توسعه در حوزه فناوری اطلاعات برای ما از اهمیت بیشتری برخوردار است. در نهایت بعد از بررسی‌های مختلف و انجام مذاکرات لازم، دانشگاه تهران را به عنوان شریک استراتژیک خود در حوزه فناوری- علمی انتخاب کردیم.»

وی در ادامه افزود: «در همین زمینه از ماه‌ها پیش پروژه‌های متنوعی در حوزه فناوری اطلاعات توسط تیم فنی و IT شاتل تعریف شد که قرار است این پروژه‌ها توسط دانشجویان کارشناسی ارشد و دکترای دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر دانشگاه تهران برون سپاری شود. همچنین در صورت کسب موفقیت دانشگاه ‌و شاتل به صورت مشترک کسب و کار جدید را در قالب شرکت مشترک پیش خواهند برد.»

رییس هیات مدیره گروه شرکت شاتل ضمن اشاره همکاری نزدیکی که این شرکت پیش از این با دانشگاه‌های مختلف کشور از جمله دانشگاه تهران در حوزه برگزاری دوره‌های آموزشی، کارگاه‌های مهارتی، جذب کارآموز و... داشته، تاکید می‌کند با امضای این قرار داد فناوری- علمی شاتل تصمیم دارد به صورت سیستماتیک و با پروتکل اقتصادی مشخص کار تحقیق و توسعه را با دانشگاه تهران پی‌گیری کند.

همچنین در این مراسم، مجید نیلی احمد آبادی، رییس دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر به عنوان ارائه دهنده طرح «دانشکده سرمایه‌گذار» و اجرای پایلوت آن در دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر، گفت: «این قرارداد آغاز همکاری فناوری و علمی با یک شرکت بخش خصوصی در قالب طرح مذکور بوده که در پروژه‌های کارشناسی ارشد و دکترا شکسته می‌شود. این حرکت آغاز تحولی بزرگ برای ارتباط بیشتر صنایع با دانشگاه‌ها بوده و در حقیقت مشارکت با دانشجویان و نخبگان دانشگاه‌های برتر، ارزش نهادن به آنان و با انگیزه کردن سرمایه‌های آینده کشور است.»

200

کد خبر: 803352

وب گردی

وب گردی