توضیحات معاون شهردار: برخی اعضای شورا در آخر دوره یاد شهر فروشی افتاده‌اند

معاون امور شوراهای شهرداری تهران گفت: پروژهای ترافیکی بزرگی در منطقه 21 با تلاش شهردار این منطقه اجرا و باعث باز شدن قفل‌های ترافیک شده است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از صداوسیما، امانی پس از تذکرهای پیش از دستورجلسه شورا، افزود:برای اجرای پروژه های منطقه 21 محدودیت های زیادی وجود دارد.

وی با بیان اینکه امروز هیئت رئیسه شورا بیش از یک ساعت به شورایاری منطقه 21 وقت دادند گفت: اما شهردار منطقه 21 یک دقیقه بیشتر صحبت نکرد.

امانی گفت: اولویت منطقه این است که گره‌های ترافیکی باز شود تا اینکه مشکلات ریز محلات که در سقف بودجه منطقه با کمبود بودجه‌ها مواجه هستند برطرف شود.

وی گفت: من نیز به نوبه خود از صراحت لهجه دبیر شورایاران منطقه 21سپاسگزارم اما برخی آمارهای ایشان اشتباه بودند به طور نمونه منطقه 21 بر اساس امارهای مرکز امار180 هزار نفر جمعیت دارند اما ایشان عنوان کردند 230 هزار نفر یا اینکه گفته شد سرانه فضای سبز منطقه 10 متر است که غلط است و سرانه فضای سبز منطقه 50 متر است. ضمن آنکه سرانه فضای سبز کل مناطق تهران 16 متر است.

امانی با اشاره به تذکر جدیدی درباره عدم حضور شهردار درشورا گفت: بارها در صحن شورا گفته شد چرا آقای قالیباف 6ماه است که به شورا نمی آید. یادمان باشد وی تا آخر خردادماه با امضای آقای چمران برای ریاست جمهوری به مرخصی رفته بودند و 35 روز است که به سر کار برگشته‌اند.

وی ادامه داد: هفته گذشته با اعضای شورای کنونی و جدید جلسه داشتیم و دیروز نیز در افتتاحیه یکی از بزرگترین پروژه‌های فرهنگی جهان حضور داشتند ضمن آنکه قرار است یکشنبه آینده به شورا تشریف بیاورند زیرا هیچ معذوریت و ابایی برای حضور ندارند.

معاون شهردار تهران با انتقاد از اینکه برخی اعضای شورا در آخر دوره یاد شهر فروشی افتاده‌اند گفت: چرا این جملات را می‌گویید در حالیکه پروژه‌های شهرسازی به صفر رسیده و فقط در بافت فرسوده تعداد انگشت شماری پروانه ساخت صادر می‌شود. این رکود هم ناشی از اعمال مالیات بر ارزش افزوده در حوزه ساخت است.

وی با بیان اینکه بر اساس مقررات وضع فعالیت‌های شهرسازی تعطیل شده است گفت: در خصوص ضریب کا نیز باید بگویم که این ضریب به صورت سیستمی شده و در شهرسازی پیاده شده است. اگر در منطقه‌ای اجرا نمی‌شود بگویید بررسی شود اما یادمان نرود معاونی نمی‌تواند این قانون را تغییر دهد.

امانی در پاسخ به مجتبی شاکری که در خصوص فعالیت یک واحد نانوایی در مجتمع مسکونی منطقه4 تذکر داده بود نیز گفت: این نانوایی در منطقه 4 تعطیل شده و نمی‌دانم چرا شما اصرار دارید یک آپارتمان را در یک مجموعه مسکونی تعطیل کنیم. این پرونده یک مشکل اجتماعی است و این شخص نه با ما نه شهردار رابطه ندارد. از هر طرف اقدام کنیم به این مشکل می‌افزاییم .

وی گفت: نمی‌توانیم اقدامات شایسته مدیری را با چنین الفاظی تخریب کنیم.

وی خطاب آقای مجتبی شاکری گفت: شما فرد اخلاقی و بزرگوار هستید و تعبیری که در خصوص شهردار گفته‌اید برای وی دور از انصاف است.

امانی در خصوص فعالیت‌های قرارگاه امام رضا نیز گفت: این نهاد در حال کمک به آسیب‌های اجتماعی در سایر استان‌ها و شهرها همچون ایلام و خراسان و غیره است. در تهران هم برای آسیب‌های اجتماعی و تهیه البسه و لوازم تحصیل برای مستمندان با شهرداری همکاری می‌کند و هیچ وابستگی به شهرداری ندارد و اگر کمکی هم گرفته در چارچوب قانون بوده است.

وی افزود: مجتمع‌های بهاران نیز در راستای قانون شوراها و برنامه5 ساله شهرداری در مسیر خصوصی‌سازی قرار دارند و مدیریت شهری جدید می‌تواند قرارداد را با قرارگاه فسخ کند.

703

کد خبر: 803408

وب گردی

وب گردی