اعزام 85 هزار و 500 زائر ایرانی به  حج/ زائران واکسن مننژیت  را سریع  تزریق کنند

مشاور اجرایی مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر گفت: زائران حج باید حتماً دوهفته پیش از رفتن به این سفر زیارتی واکسن منن‍ژیت را تزریق کنند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از تسنیم، طاهر درودی با اعلام اینکه یک ماه تا اعزام نخستین کاروان زائران ایرانی برای حج تمتع زمان باقی مانده است، اظهارکرد: زائران باید حتماً دوهفته پیش از رفتن به این سفر زیارتی واکسن منن‍ژیت را تزریق کنند.

وی افزود: تاکنون 55 هزار واکسن وارد شده و تا چند روز آینده این میزان به 100 هزار دوز واکسن می‌رسد، مابقی آنها هم درحال بارگیری هستند و مشکلی برای انجام واکسیناسیون وجود ندارد.

مشاور اجرایی مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر با اعلام اینکه چهاردهم این ماه جاری کمیسیون مشورتی استانی پزشکی برای زائران در تمام استان‌ها برگزار می‌شود، گفت: زائرانی که پزشک‌شان در معاینات اولیه نتوانسته‌اند نظر نهایی در مورد اعزام یا اعزام نشدن این فرد به عربستان بدهد، ‌در این کمیسیون مورد بررسی پزشکان متخصص قرار می‌گیرند.

درودی همچنین با اعلام اینکه زائرانی که به نظر پزشک مربوطه اعتراض دارند نیز می‌توانند در این کمیسیون معاینه مجدد شوند، تاکید کرد: پزشکان متخصص و فوق تخصص در این کمیسیون حضور دارند.

وی از معاینات اولیه بیش از 80 درصد زائران حج تمتع امسال خبر داد و افزود: آمار یک سوم معاینه پزشکی زائران در سامانه ثبت شده است.

درودی تعداد کادر درمانی اعزامی امسال به حج تمتع را 570 نفر عنوان کرد و بیان داشت: امسال نیز مانند دوره قبل پرستاران و پزشکان زن برای معاینه بانوان در این کادر درمانی حضور دارند.

اعزام 85 هزار و 500 زائر ایرانی در قالب 600 کاروان برای انجام مناسک حج به عربستان

وی گفت: زائران ایرانی از 20 ایستگاه پروازی کشور برای انجام مناسک حج راهی عربستان خواهند شد و براساس برنامه ریزی‌های انجام گرفته نخستین کاروان زائران ایرانی از ایستگاه پروازی تهران 9 مرداد راهی عربستان می‌شود.

درودی در پایان تاکید کرد: نخستین کاروان زائران ایرانی نیز در چهاردهم ذی الحجه مصادف با چهاردهم شهریور امسال، عربستان را به مقصد ایران ترک خواهد کرد.

703

کد خبر: 803435

وب گردی

وب گردی