امارات کماکان در انتظار واکنش قطر است

«عبدالله شیخ» وزیر خارجه قطر گفت: ما گفت و گوی برادران کویتی خود با قطر را بررسی خواهیم کرد و تا پایان مهلت تعیین شده در انتظار پاسخ دوحه می مانیم.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از رویترز، «عبدالله شیخ بن آل‌نهیان»، وزیر خارجه امارات متحده عربی در روز سه‌شنبه گفت: کشورهای عربی قطر را بابات حمایت از تروریسم بایکوت کرده اند، اما ما منتظر نتیجه وساطت کویت هستیم تا نتیجه آن را بدانیم.

امارات متحده عربی، بحرین، عربستان و مصر به طور مشترک خواهان قطع روابط قطر با ایران، توقف فعالیت الجزیره، عدم حمایت این کشور از تروریسم و موارد دیگری شده اند که آن ها را پیش از این منتشر کرده اند.

قرار است تا پایان مهلت تعیین شده، کویت با دوحه درباره بندهای تعیین شده گفت و گو کند.

«عبدالله شیخ» در ادامه بیان داشت: ما گفت و گوی برادران کویتی خود با قطر را بررسی خواهیم کرد و تا پایان مهلت تعیین شده در انتظار پاسخ دوحه می مانیم.

مقامات اماراتی و عربستانی قصد دارند در صورت عدم پذیرش مفاد مذاکره از سوی قطر، اقدام به اخراج این کشور از شورای همکاری خلیج فارس کنند.

او در پاسخ به اینکه نظرات دوحه چه زمانی بررسی خواهد شد اظهار داشت: تلاش می کنیم پیش از پایان موعد تعیین شده به بررسی تصمیمات دوحه بپردازیم و درباره نتایج خود گفت و گو کنیم.

303/300

کد خبر: 803483

وب گردی

وب گردی