راهکارهای مقابله با مقاومت‌های میکروبی و شکست درمان

راهکارهای مقابله با مقاومت‌های میکروبی و شکست درمان در هجدهمین کنگره بین المللی میکروب شناسی ایران بررسی خواهد شد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از فارس، بیماری‌های عفونی و متعاقب آن پیدایش مقاومت های میکروبی نسبت به آنتی بیوتیک های پرکاربرد خصوصا در دهه های اخیر در جهان رو به افزایش بوده و در برخی کشور های در حال توسعه آمار بسیار نگران کننده‌ای پیرامون شکست درمان بیماری های عفونی و بیمارستانی گزارش شده است.

طبق گزارشات تایید شده، میزان مقاومت آنتی بیوتیکی میکروب‌ها نسبت به برخی از آنتی بیوتیک‌های مورد استفاده در درمان عفونت‌های بیمارستانی به میزان هشدار رسیده است تا حدی که در سال 2011 شعار روز جهانی بهداشت، «مقاومت به داروهای ضد میکروبی ، یک تهدید جهانی» اعلام شد. از طرف دیگر در سال‌های اخیر با دانستن تاثیر میکروب‌ها در پیدایش و یا جلوگیری از بیماری‌های مختلف عفونی و غیر عفونی مانند بیماری‌های قلبی عروقی، دیابت، چاقی و حتی بیماریهای روانی، اهمیت میکروب‌ها را چندین برابر کرده است.

آموزش و تبادل نظر در زمینه‌های مذکور جهت ارائه دستاوردها، مشکلات و راهکارهای جدید کاملا ضروری به نظر می‌رسد، انجمن میکروب شناسی ایران این رسالت را از طرق مختلف مانند برگزاری کنگره‌های بین المللی و تشکیل کارگروه‌های مختلف علمی انجام داده است.

هجدهمین کنگره بین المللی میکروب شناسی ایران در تاریخ هفتم لغایت نهم شهریور ماه 1396 در دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران با حضور اساتید مجرب در رشته میکروب شناسی و بیماری های عفونی در خصوص بررسی راهکارهای مقابله با مقاومت های میکروبی و شکست درمان برگزار خواهد شد.

در این کنگره ارائه و تبادل نظر در زمینه آخرین دستاوردهای علمی میکروب شناسی توسط اساتید صاحب نظر مدعو داخلی و خارجی صورت خواهد گرفت.

در کنگره هجدهم تلاش می‌شود زمینه لازم جهت تبادل آخرین اطلاعات علمی و افزایش همکاری در زمینه‌های پژوهش، آموزش و خدمات بهداشتی و درمانی با دانشگاه‌های داخلی و خارجی به منظور حل مشکلات سلامتی مردم منطقه فراهم آید.

همچنین برگزاری کارگاه‌های مختلف آموزشی برای شرکت کنندگان در کنگره جهت افزایش توانمندی آنان در پیشگیری، درمان و تشخیص بالینی و آزمایشگاهی عفونت‌های میکروبی از اهداف کنگره است.

703

کد خبر: 803500

وب گردی

وب گردی