یک فرمانده عراقی: ملت عراق با کمک ایران از یک مرحله تاریخی سخت عبور کرد

یکی از فرماندهان نیروهای داوطلب مردمی عراق با تاکید بر پشتیبانی جمهوری اسلامی ایران از ملت عراق تاکید کرد که این کشور با کمک ایران از یک مرحله تاریخی سخت عبور کرد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از تسنیم "سید محمد النوری" یکی از فرماندهان نیروهای داوطلب مردمی عراق، نقش مرجعیت در پیروزی بر گروه تروریستی داعش را کلیدی دانستند و در این خصوص توضیح داد: تلاش ها و فتوای مرجعیت عالی قدر شیعیان عامل اصلی تحرک جوانان ما برای مبارزه با گروه تروریستی داعش و باز پس گرفتن بخش های وسیعی از عراق است، مبارزان عراقی پس از مدتها به دور ماندن از عرصه های جهادی با صدور فتوای جهاد از سوی مراجع بزرگوار بار دیگر در میادین نبرد حاضر شدند و ثمره این تلاش ها تشکیل نیروهای داوطلب مردمی بود.

وی ادامه داد: نیروهای داوطلب مردمی مسئولیت های مختلفی بر دوش دارند که یکی از آنها پیروی از مراجع و علمای دین است، همچنین حشد الشعبی مسئولیت خون شهدا که در راه نجات کشور برزمین ریخته شد را بر دوش می کشند و باید به این خونها وفادار بوده و وظایف ملی خود را به خوبی انجام دهند.

این فرمانده عراقی توضیح داد: نیروی داوطلب مردمی عراق برعکس سایر ارتشهای جهان از بدو تاسیسش یک ارتش کامل و قدرتمند بود که توانست در نبردهای مختلف خود قدرتمند ترین گروه های نظامی که سالها تحت نظر آمریکا و سازمانهای صهیونیستی آمریکایی برای رسیدن به اهداف مشخص، آموزش دیدند را به راحتی شکست دهد.

سید محمد النوری در بخش دیگری از سخنانش تاکید کرد: پیروزی نیروهای عراقی در موصل به معنی پایان کار داعش در عراق است و پس از این وجود خارجی نخواهد داشت. اهل سنت عراق به خوبی درک کردند که داعش یک گروه تروریستی است و دیگر همچون بار اول فریب آن را نخواهند خورد. باید تاکید کنم که تمام عراقی ها حجم دسیسه ای که برای کشورمان چیده شده بود را درک کردند، دشمنان می خواستند جریان تکفیر در عراق ماندگار شده و میان مردم جنگ های مذهبی و قومی سربگیرد اما امروز مردم عراق دشمنان خود را شناخته اند و از سوی دیگر به خوبی نقش مثبت و پر رنگ جمهوری اسلامی ایران در پشتیبانی از ملت عراق و نیروهای داوطلب مردمی را درک کرده اند، ایران حقیقتا در کنار عراق و ملت این کشور ایستاده است.

وی ادامه داد: کشورهای حاشیه خلیج فارس و ترکیه در نظر داشتند تا عراق را بر اساس نقشه ای که طراحی کرده بودند تقسیم کنند اما از یاد برده بودند که در عراق مرجعیت دینی بزرگی وجود دارد که در برابراش قد علم خواهد کرد و همچنین از یاد برده بودند که کشور ما همسایه ای به نام جمهوری اسلامی ایران دارد که در زمان سختی ها در کنار مردم عراق از شمال تا جنوب آن ایستاد و تمام امکانات خود را در اختیارشان قرار داد تا از خود دفاع کنند، به واسطه این کمک ها ملت عراق از این مرحله تاریخی سخت عبور کرد.

این فرمانده نیروهای داوطلب مردمی عراق در پایان به گام های بعدی نیروهای عراقی در مبارزه با تروریسم اشاره کرد و گفت: مرحله بعدی کشف و نابودی مراکز تجمع و مخفی گاه های گروه تروریستی داعش در شهرهای مختلف است. نیروهای داوطلب مردمی پس از عملیات موصل به آزادسازی منطقه الحویجه و پاکسازی شهر تلعفر توجه خواهند داشت و به امید خدا پیروزی های بیشتری در راه است.

306/300

کد خبر: 803505

وب گردی

وب گردی