برگزاری آیین نامگذاری خیابان آتش نشان شهید فریدون علی تبار

در محله علی آباد جنوبی منطقه 16، آیین نامگذاری خیابان آتش نشان شهید فریدون علی تبار از شهدای حادثه پلاسکو برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز شهردارمنطقه 16 با اشاره به تدوین طرح دو فوریتی برای نامگذاری معابر نزدیک محل سکونت شهدای آتش نشان حادثه پلاسکو به منظور تجلیل از آنها، گفت: شهادت آتش نشانان فداکار، غیور و فرزندان ایران اسلامی در حادثه ساختمان پلاسکو قلب ملت ایران را داغدار کرد.

مهندس میرزاقلی افزود: ایثار آتش نشانان، این فرزندان شجاع و دلاور که با از خودگذشتگی و نثار جان به مصاف شعله های سوزان آتش و خطر می روند، اجری عظیم در پیشگاه خداوند متعال دارد و ارج نهادن به تلاش و فداکاری این بزرگواران بی شک یک وظیفه است.

قائم مقام شهردار منطقه 16 نیز در این مراسم گفت : آتش نشانان، دلاورمردان عرصه جهاد در راه نجات انسان ها هستند که شجاعانه و با همتی بلند برای ملت جان فشانی کردند.
هومن نصیری افزود: آتش نشانان با آگاهی از خطری که پیش روی آنان بود پای در میدان مقابله با آتش ساختمان پلاسکو نهادند و با ایثار و از خودگذشتگی، نام خود را در تاریخ ایران اسلامی جاودانه ساختند.

پدر بزرگوار شهید علی تبار نیز در این مراسم با قدردانی از شهردار ، قائم مقام و مدیران منطقه 16 که از نخستین ساعات این حادثه در کنار آنها حضور داشتند گفت: فریدون علی تبار همیشه عاشق خدمت به مردم و حرفه آتش نشانی بود و من اگر باز هم فرزندی داشتم در این راه حاضر بودم برای نجات جان انسانها به کشور تقدیم کنم.

در این آیین جمعی از نمایندگان شورای اسلامی شهر تهران ،نصیری قائم مقام منطقه، شورایاران ،مسئولان مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران و مسئول کمیته نامگذاری این مرکز ،رجای معاون توسعه منابع انسانی ، نجفی معاون فرهنگی واجتماعی ، افشار مدیر روابط عمومی ، موسویان شهردار ناحیه پنج و ظرافت جو قائم مقام معاونت حمل ونقل ، جمعی از مسئولان و پرسنل آتش نشانی و خانواده معظم شهید علی تبار حضور داشتند .

در پایان این مراسم پس از رونمایی پلاک خیابان آتش نشان شهید علی تبار توسط پدر و مادر این آتش نشان فداکار از آنان تقدیر شد .

به گفته رضا افشار مدیر روابط عمومی ،از سال 1384 تاکنون 184 معبر در منطقه شانزده به نام شهدای گرانقدر نامگذاری شده ، که در سال 96 با نامگذاری این معبر در منطقه ، 10 خیابان نصب پلاک شده است و نصب 4پلاک نامگذاری دیگر نیز تا پایان تیر ماه در نواحی مختلف انجام می شود .
شهید فریدون علی تبار در 25شهریور 1369 متولد و 30 دی 1395 در حادثه پلاسکو به همراه جمعی از آتش نشانان فداکار به درجه رفیع شهادت نایل شد.

700

کد خبر: 803576

وب گردی

وب گردی