سروی: آرزو کردم خانواده علیزاده صحبت‌های منتقدین را نشینده باشند/ به نسل جدید تکواندو بانوان ایمان دارم

نایب رئیس بانوان فدراسیون تکواندو گفت: ن امیدوارم همه نگاه دلسورانه داشته باشند اما من وقتی صحبت‌های منتقدین را شنیدم آرزو کردم پدر و مادر کیمیا صحبت‌های آنها را نشنیده باشند چرا که هضم این صحبت‌ها واقعا سخت است.

زهرا سروی در گفتگو با خبرنگار ورزشی ایسکانیوز، در خصوص عملکرد تیم ملی تکواندو بانوان ایران در مسابقات قهرمانی جهان اظهار داشت: مسابقات جهانی این دوره برای بانوان ما بی‌نظیر بود و اینکه ما بین حدود 120 کشور شرکت کننده در بخش بانوان جایگاه یازدهمی را با شش ورزشکار کسب کردیم نتیجه خیلی خوبی بود. اگر ما دو ورزشکار دیگر نیز به این رویداد اعزام کرده بودم با توجه به اینکه وزن‌کشی نیز امتیاز داشت در جایگاه ششم قرار می‌گرفتیم.

وی تصریح کرد: جا دارد از مربیان تیم ملی در دوره‌های گذشته نیز که زحمت کشیدند تشکر کنم اما این دوره بانوان ما بسیار متفاوت ظاهر شدند و این چیزی نیست جز حاصل تلاش کادرفنی و سرمربی تیم ملی که از جان مایه گذاشت. سرمربی ما سعی کرد از لحاظ فنی، تکنیک، تاکتیکی و بدنسازی بازیکنان را به اوج آمادگی برساند که الحمدالله در این راه نیز موفق بود. ورزشکاران ما در دوره‌های گذشته در دور اول یا نهایتا دور دوم مسابقات خود را واگذار می‌کردند اما در این دوره به جز کیمیا دو ورزشکار ما تا پای سکو نیز پیش رفتند.

نایب رئیس بانوان فدراسیون تکواندو با تمجید از عملکرد بازیکنان تیم ملی گفت: عملکرد ورزشکاران ما بسیار خوب بود و اینکه ورزشکاران رنکینگ یک تا شش دنیا را از پیش رو برداشتیم نشان دهنده خودباوری بچه‌ها بود و قطعا در سال‌های آینده نتایج بهتری را بانوان ما کسب می‌کنند. من اعتقاد دارم باید پله‌های ترقی را یکی یکی طی کنیم و در این دوره گامی که باید بر می‌داشتیم را برداشتیم اما برخی اوقات نیز تسیلم اتفاقاتی شدیم که از دستمان خارج بود. طیبه پارسا در دومین حضور رسمی خود عملکرد خوبی داشت و آنچه را باید در تورنمنت‌ها تجربه می‌کرد در یک رویدادرسمی تجربه کرد. پارسا مسابقات خوبی را انجام داد و مقابل رقبای قدرتمند خود به خصوص نماینده بلژیکی که این همه اردو و مسابقه تدارکاتی را پشت سر گذاشته بود عملکرد بسیار خوبی داشت و نماینده شایسته‌ای برای دختران تکواندو ایران بود. ناهید کیانی نیز عملکرد بسیار خوبی داشت و در آستانه مدال از مسابقات حذف شد و عملکرد راضی کننده‌ای داشت.

سروی در خصوص کسب مدال نقره کیمیا علیزاده تگفت: عرق و تعصبی که کیمیا به کشورش و رشته تکواندو دارد برای من بسیار قابل احترام است . خوشبختانه مردم ما نیز به خوبی مشاهده کردند چگونه کیمیا در زمین از جان مایه گذاشت. علیزاده بعد از حدود یکسال دوری از میادین در رویداد جهانی شرکت کرد کار بسیار سختی بود. وقتی شما به هر دلیل جراحی می‌شوید شاید در اولین رویداد به هر دلیلی بدنت جواب ندهد اما کیمیا انگیزه داشت تا دل مردم و مربیان را شاد کند و با تمام وجود در زمین حاضر شد و خدا جواب قلب و نیت پاک خودش و مربی‌اش را داد.

وی در خصوص مصدومیت علیزاده تصریح کرد: کیمیا مصدومیت‌هایی دارد اما تازه به ایران رسیده است و قرار است چند ورزی را استراحت کند. ما نیز هنوز برای درمان آسیب دیدگی‌های او مراجعه‌ای به پزشک نداشتیم تا مشخص شود برای آسیب‌ها تصمیم نهایی چه چیزی است. قرار است بعد از چند روز استراحت کیمیا از پزشک‌های او زمان مراجعه بگیریم تا هر آنچه به صلاحش است را انجام بدهیم.

نایب رئیس بانوان فدراسیون تکواندو در پاسخ به این سوال که در روزهای گذشته گمانه زنی‌هایی از دوری 18 ماه علیزاده از میادین مطرح شده است، گفت: واقعیت این است که برنامه شفاف است . در روزهای گذشته ابتدا عنوان شد کیمیا جراحی دارد و لحظاتی بعد از دومین و سومین جراحی او نیز خبر داده شد و امیدوارم تعداد جراحی‌ها او متوقف شود و خدا کمک کند با کمترین تبعات کار درمان کیمیا علیزاده انجام شود.

سروی در خصوص انتقاداتی که از عملکرد علیزاده در دیدار نهایی مطرح شد، اظهار داشت: من امیدوارم همه نگاه دلسورانه داشته باشند اما من وقتی صحبت‌های منتقدین را شنیدم آرزو کردم پدر و مادر کیمیا صحبت‌های آنها را نشنیده باشند چرا که هضم این صحبت‌ها واقعا سخت است. من قبل از دیدار نهایی کنار کیمیا در محل گرم کردن ایستاده بودم و زانوی او را دیدم و تاکید مربی‌اش را برای عدم حضورش در زمین مشاهده کردم. کمرانی مرتب تاکید می‌کرد کیمیا عدم حضورت در مسابقه به نفعت است و من نیز به او گفتم سلامتی‌اش برای ما از هر چیزی مهمتر است اما کیمیا غیرت و تعصب نشان داد و اعلام کرد من نماینده یک کشور هستم و باید با تمام جانم مایه بگذارم و هر چه از دستم بر می‌آید را رو کنم.

وی تاکید کرد : وقتی یک ورزشکار انقدر با غیرت و تعصب است که مردم نیز با درک بالا به خوبی یمتوجه می‌شوند که او را درد به جان خریده است اصلا حق کیمیا نبود آن صحیت‌های منتقدان را بشنود. اگر انگیزه‌ای به قهرمانانمان نمی‌دهیم حداقل انگیزه او را از بین نبریم . وقتی ورزشکار با تعصب به کشور و برای خوشحالی دل مردمش و ایجاد انگیزه به دختران هم سن و سالش سلامتی‌اش را به خاطر می‌اندازد باید برای ما یک ارزش باشد و با حرف‌هایمان کارهای خوب را ضد ارزش کنیم.

نایب رئیس بانوان فدراسیون تکواندو در خصوص ادعای کمرانی برای حضور تیم ملی روی سکوی مسابقات جهانی انگلیس عنوان کرد: برنامه‌هایی را که فدراسیون برای بخش بانوان داشته است در همه رده‌های سنی با هدفگذاری به نتیجه رسیده است . حمایت‌های پولادگر از برنامه‌های بانوان در کسب این موفقیت‌ها تاثیر گذار بوده است. من واقعا به این نسل جدید تکواندو ایمان دارم و مطمئنم در آینده می‌توانند خیلی توانمند ظاهر شود و از همه مهمتر بچه‌ها باور به موفقیت را پیدا کردند. کار راحتی نیست که ورزشکار رنکینگ یک دنیا را شکست دادن و برخی از رقبای ما به اندازه موهای سر خود در مسابقات و تورنمنت‌ها حضور پیدا کرده بودند و اردوهای ویژه ای را پشت سر گذاشته بودند اما چون بچه‌های ما به باور رسیده بودند در مقابل آنها به پیروزی رسیدند. من به این تیم جوانان افتخار می‌کنم و به تک‌تک آنها گفتم آینده را برای آنها زلال و شفاف پیش‌بینی می‌کنند تا در مسابقات جهانی و المپیک افتخارآفرینی کنند.

سروی در خصوص عملکرد اکرم خدابنده تصریح کرد: ما توقعی که از اکرم خدابنده داشتیم در چند رویداد آینده عملی نشد و من شرایط او را نیز درک می‌کنم. مسائلی بود که اکرم نتوانست توانایی خود را به نمایش بگذارد اما این فرصت‌ها فرصت شخصی نیست که در اختیار یکی باشد و باید بچه‌ها از این فرصت‌ها بیشترین استفاده را بکنند.

نایب رئیس بانوان فدرایون تکواندو در پایان خاطر نشان کرد: دلم می‌خواست به عنوان مسئول بخش بانوان فدراسیون تکواندو عنوان کنم من حتی تا قبل از کسب مدال کیمیا به کادرفنی و بازیکنان گفتم من از عملکرد تیم راضی هستم. اینکه بچه‌های من انقدر خوب مبارزه کردند و جنگیدند برای من ارزشمند است و حتی اگر مدالی نمی‌گرفتیم نیز از این تیم حمایت می‌کردم چرا که رشد بازیکنان ما محسوس است. خدا را شکر که کیمیا توانست با عملکرد خوبش دل مردم را شاد کند برای من ارزشمند بود.

603

کد خبر: 803590

وب گردی

وب گردی