تیلرسون آزمایش موشکی کره‌شمالی را تحریک‌آمیز خواند

وزیر خارجه آمریکا آزمایش موشک جدید کره شمالی را یک اقدام تحریک آمیز جدید و تشدید تهدید هسته‌ای پیونگ یانگ ارزیابی کرده است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از رویترز، رکس تیلرسون وزیر خارجه آمریکا از جامعه جهانی خواسته است تا اقدام قاطعی را در برابر رفتارهای کره شمالی اتخاذ کنند. وی آزمایش موشک جدید کره شمالی را یک اقدام تحریک آمیز جدید و تشدید تهدید هسته‌ای پیونگ یانگ ارزیابی کرده است.

وزیر خارجه آمریکا در بیانیه‌ای هشدار داده است: هر کشوری که کارگران کره شمالی را قبول کند یا کمک نظامی یا اقتصادی در اختیار این کشور قرار دهد، یا تحریم های شورای امنیت سازمان ملل علیه کره شمالی را اجرا نکند، در حال کمک به این رژیم خطرناک خواهد بود.

تیلرسون افزود: همه کشورها باید آشکارا به کره شمالی نشان دهند که دنبال کردن تسلیحات اتمی برای این کشور تبعاتی خواهد داشت.

ایالات متحده همچنین خواستار برگزاری نشست شورای امنیت سازمان ملل درباره آزمایش اخیر موشکی کره شمالی پشت درهای بسته شده است.

وزارت دفاع آمریکا نیز روز سه شنبه آزمایش موشک بالستیک کره شمالی را محکوم کرده است.

دانا وایت سخنگوی وزارت دفاع آمریکا در سخنانی تاکید کرد: ما آماده دفاع از خود و متحدان مان هستیم و از همه قابلیت ها و امکانات برای مقابله با تهدید روزافزون کره شمالی استفاده خواهیم کرد.

وی در ادامه تصریح کرد: تعهد ما برای دفاع از متحدان مان یعنی جمهوری کره و ژاپن در برابر این تهدیدات، گسستنی ناپذیر خواهد بود.

کره شمالی امروز چهارشنبه اعلام کرده است که موشک بالستیک قاره پیمای جدید توانایی حمل یک کلاهک بزرگ اتمی را دارد.

منبع: تسنیم

306

کد خبر: 803658

وب گردی

وب گردی