اولین نشست کارگروه ویژه هفته‌ ملی کودک

اولین نشست اعضای کارگروه ویژه برنامه‌ریزی هفته‌ ملی و روز جهانی کودک در سال 1396 با حضور نمایندگان سازمان‌ها در دفتر مدیرعامل کانون برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، در این نشست ابتدا علیرضا حاجیان‌زاده مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ضمن قدردانی از همراهی‌های تمام سازمان‌ها در برگزاری هفته‌ی ملی کودک سال گذشته گفت: مصادف شدن این رویداد با ماه محرم فرصت مغتنمی است تا با استفاده از شیوه‌های خلاق، هنرمندانه و متناسب با علائق و گرایش های کودکان و نوجوانان، به موضوع ‌ترویج فرهنگ عاشورایی بپردازیم.

وی با اشاره به تجربه‌ برگزاری برنامه‌های هفته‌ ملی کودک سال گذشته در ایام ماه محرم افزود: امسال نیز امیدواریم این رویداد مهم گسترده‌تر و بهتر از گذشته در کشور اجرا شود.

مدیرعامل کانون ادامه داد فراگیری و موج آفرینی برای جلب افکار عمومی مهم‌ترین هدف برنامه‌های هفته‌ی ملی کودک است که: باید تلاش کنیم از این فرصت به وجود آمده با هم‌افزایی بیشتر سازمان‌های فعال این حوزه، مباحث حوزه کودک و نوجوان را به جامعه و مسئولان یادآوری کنیم.

وی هم‌چنین به نقش صدا و سیما در پوشش گسترده برنامه‌های این هفته اشاره کرد و یادآور شد: انتظار داریم سازمان صدا و سیما در این هفته بیش از پیش به موضوع بپردازد و علاوه بر پرداختن موضوع در این هفته، دست کم یکی از روز های هفته ملی کودک را به شکل کامل تحت پوشش رسانه‌ای خود قرار دهد.

حاجیان‌زاده توسعه برنامه‌های این هفته علاوه بر مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش، در مدارس، مهد کودک ها، مراکز بهزیستی، بیمارستان‌ها و مراکز نگه‌داری کودکان و نوجوانان و نیز همکاری بیشتر بدنه‌ی اداری سازمان‌های مرتبط با حوزه کودک و نوجوان را از دیگر انتظارات کانون از این نهادها عنوان کرد.

در ادامه این نشست محمدعلی شامانی مشاور مدیرعامل کانون نیز با اشاره به تجربه‌ی سال گذشته گفت: انتظار داریم امسال شاهد اتفاق‌های بهتری در بخش‌های مختلف حوزه کودک و نوجوان باشیم.

وی در ادامه به ارایه پیشنهاد‌های کانون در زمینه شعار امسال و نام‌گذاری روزهای هفته‌ی ملی کودک پرداخت و افزود: از نمایندگان سازمان‌های عضو این کارگروه درخواست داریم ضمن بررسی این موضوع‌ها، نقطه‌نظرها و پیشنهادهای خود را به دبیرخانه ارایه کنند تا در نشست آتی جمع‌بندی و در شورای سیاست‌گذاری تصمیم‌نهایی گرفته شود.

شامانی اضافه کرد مخاطب شعار هفته‌ی ملی کودک افراد مختلف جامعه و مسوولان کشور هستند و سازمان‌های عضو کارگروه ویژه‌ی برنامه‌ریزی، می‌توانند دیدگاه‌های خود در زمینه مباحث کودکان در این هفته را تببین کنند.

مشاور عالی مدیرعامل کانون هم‌چنین یادآور شد هدف ما هم‌سو کردن تمام سازمان‌های دولتی و غیر دولتی فعال در حوزه کودک و نوجوان است و با برنامه‌ریزی که امسال خواهیم داشت تلاش می‌کنیم غرفه‌های نمایشگاهی که به همین مناسبت برپا خواهد شد به صورت رایگان در اختیار نهادهای متقاضی حضور قرار گیرد.

مجتبی دانشور مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون و دبیراجرایی هفته‌ی ملی کودک و نمایندگان انجمن نویسندگان کودک و نوجوان، دبیرخانه مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک، معاونت فرهنگی و پرورشی و معاونت آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش نیز در این نشست به بیان دیدگاه‌های خود پرداختند.

این نشست روز 13 تیر 96 در دفتر مدیرعامل کانون برگزار و دومین نشست کارگروه ویژه برنامه‌ریزی برنامه‌های هفته‌ ملی و روز جهانی کودک نیز دو هفته دیگر برگزار خواهد شد.

502

کد خبر: 803683

وب گردی

وب گردی