پرسپولیس در برزخ طارمی/دل خون پیشکسوتان و هواداران سرخ

اردوی سرخ پوشان در اوکراین آغاز شد اما هنوز تکلیف مهدی طارمی برای رفتن یا ماندن در جمع سرخ پوشان مشخص نیست!

به گزارش ایسکانیوز، آقای گل! کلمه ای که در دوسال اخیر وقتی به گوش طرفداران فوتبالی می رسد، ناخودآگاه نام مهدی طارمی در ذهن شان ظاهر می شود. طارمی پسر 25 سال بوشهری با نظر علی دایی به پرسپولیس پیوست و موفق شد با تلاش و تکنیکش جای خود را در ترکیب پرهوادارترین تیم آسیا باز کند. شاید روزی که دایی پیشنهاد جذب طارمی را داد خودش هم باورش نمی‌شد می تواند پیراهن باشگاه بزرگی چون پرسپولیس را بر تن کند. حدود سه سال می شود طارمی به جمع سرخ پوشان اضافه شده و در این مدت موفق شده دستاوردهای زیادی برای خود و پرسپولیس رقم بزند؛ آقای گل سرخ به واسطه پرسپولیس هواداران زیادی هم دارد، اما برخی رفتارهای به حساب خودش زیرکانه باعث ناراحتی آن ها شده است.

هنوز خاطره ریزه اسپور ترکیه از یاد ها نرفته؛ تیمی که تنها چند تمرین میزبان طارمی و رضاییان بود. این دو بازیکن سرکش با وجود قول و قرارهایی که برای تمدید قراردادش با پرسپولیس گذاشته بودند یک شبه با انگشت جوهری و پیراهن ریزه اسپور سر از ترکیه درآوردند و خاطره ای ناخوشایند برای این هواداران میلیونی ساختند. چند هفته بیشتر طول نکشید آقای گل نادم و پشیمان به باشگاه پرسپولیس برگشت و خواستار عفو شد! اشک هایی که با توجه به رفتارهای امروزش چندان از سر صداقت و احساس نبود!

طارمی پرسپولیسی ها به لطف پاس گل هم تیم هایش دوباره آقای گل شد و در آسیا هم عملکرد خوبی داشت. اما دوباره فصل نقل و انتقالات و پیشنهادات اروپایی درجه 2 و 3 و وسوسه ای که به جانش افتاده است! پول، آرزوی حضور در تیم های اروپایی، حماقت یا مشاوره های اشتباه، کدام یک طارمی را مجاب به چنین رفتارهایی می کند؟ در میان همه این هیاهو ها حمایت سلطان هم بی تاثیر نخواهد بود، پیشکسوتی که منافع طارمی را به باشگاه ترجیح می دهد جای نگرانی دارد. پرسپولیس کبیر دستی دستی در حال نابودی است!

بعد از همه این کش و قوس ها بالاخره طارمی قبول کرد در جمع سرخ ها بماند و روز گذشته باشگاه اعلام کرد طارمی قرار است به جمع پرسپولیسی ها در اردوی اوکراین بپیوندد. با اعلام مدیر رسانه ای و سرپرست و... اما هنوز ماندن آقای گل در پرسپولیس قطعی نیست! چرا که از گوشه و کنار باشگاه خبر می رسد طارمی برای گرفتن رضایت از برانکو به اوکراین می رود. (گفتنی است؛ این خبر هنوز تایید یا تکذیب نشده است.)

همچنین علیشاه طارمی پدر مهدی طارمی مصاحبه ای انجام داد و در آن مصاحبه گفت: «فرزندم دیگر نمی تواند در ایران بماند و دلیلش را هم نمی توانیم بگوییم و...» همین جمله کافی بود تا خیلی ها به دنبال این موضوع بروند که چه دلیلی دارد طارمی دیگر نتواند در ایران بماند. مگر او چه کاری انجام داده که باید حتما از کشورمان برود؟!

یکی از نزدیکان طارمی در این خصوص به ما گفت: «مهدی حدود 3 میلیارد تومان پول جور کرده بود تا بابت رضایتنامه اش به باشگاه بدهد و سپس با بخشش طلب 800 میلیون تومانی که داشت، از پرسپولیس جدا شود اما وقتی فهمید پدرش آن مصاحبه را انجام داده، پشیمان شد و تصمیم گرفت برای پایان دادن به شایعات در ایران بماند تا به کارش ادامه بدهد. شاید دلیل اینکه مهدی در پرسپولیس ماندنی شد، همین صحبت های پدرش باشد!»

** نظر پیشکسوتان درخصوص طارمی:

* حمید درخشان در گفت و گو با خبرنگار ایسکانیوز مبنی بر رفتارهای اخیر مهدی طارمی با طرفداران پرسپولیس گفت: ما که نمی‌توانیم در رابطه با اخلاق و رفتار شخصی صحبت کنیم، اما برخورد با بازیکنان وظیفه اصلی باشگاه است. بازیکنان در کنار گرفتن پول های حرفه ای بهتر است کمی رفتار حرفه ای هم داشته باشند؛ امیدوارم بازیکنانی که به جایگاهی می‌رسند یکی دو تا مشاور خوب داشته باشند که راه درست را نشانشان دهند. بازیکنان باید از مشاوره های درست برای کارشان استفاده کنند تا در چنین وضعیت سردرگمی نمانند. آن ها با رفتن راهی غلط ثباتی که در تیم و میان تماشاچیان دارند را از دست می‌دهند و این برای یک فوتبالیست حرفه ای شکست به حساب می آید.

درخشان در یک جمله خطاب به طارمی گفت: مهدی باید از مشاوره ها خوب استفاده کند و چیزی که به نفعش است را انتخاب کند.

* محمد پنجعلی در گفت و گو با خبرنگار ایسکانیوز در خصوص رفتارهای اخیر مهدی طارمی با باشگاه و هواداران تیم فوتبال پرسپولیس گفت: رفتن مهره مهمی مثل طارمی به نفع پرسپولیس نخواهد بود، مسوولان باید هرچه سریعتر با این بازیکن به توافق برسند. ماندن طارمی خوب است به شرطی که دلش بخواهد؛ نمی شود به زور کسی را وادار به کاری کرد. اما رفتار مهدی با هواداران خیلی درست نیست. پیراهن پرسپولیس حرمت دارد و همه موظف هستند شان آن را حفظ کنند.

آقای طارمی دلم می‌خواهد در پرسپولیس بمانی ولی نه به قیمت شکستن دل هوادار و کاستن از ارزش پیراهن پرسپولیس. در پرسپولیسی که لیگ قهرمانان آسیا را پیش رو دارد می توانی بزرگ تر موفق تر شوی، بمان و رکوردشکنی کن تا به آرزویت بازی در تیم های تراز اول اروپایی برسی.

** مرتضی فنونی زاده در مورد طارمی نیز با خبرنگار ایسکانیوز عنوان کرد: طارمی بازیکن با تکنیک و خوبی است، اما برخی رفتارها دور از شان پرسپولیس و بازیکنانش است. او گاهی فراموش می کند پیراهن چه تیمی برتنش است! مهدی اصلا احترامی برای پیشکسوتان قائل نیست و حرف گوش نمی کند؛ سال گذشته که خودش را بزرگ پرسپولیس هم می دانست! شاید کمبودش در تیم احساس شود ولی به نظر من از پرسپولیس برود بهتر است.

** محمود خوردبین نیز در مورد بازگشت طارمی افزود:‌ امیدوارم حضور او خیر باشد. به نظرم آمدن این بازیکن کار درستی بود. قرار است هرچه زودتر به اردو اضافه شود. من خودم به او گفتم بمان و دوست داشتم طارمی بماند. به نظرم حضور طارمی و منشا زوج خوبی برای ما خواهد بود هر چند که از علی علیپور هم نباید بی‌تفاوت گذشت. این ۳ نفر می‌توانند بازی‌های خوبی برای پرسپولیس انجام دهند.

** جعفر کاشانی درباره منتفی شدن جدایی مهدی طارمی اظهار کرد: طارمی بازیکن جوانی است که می‌خواهد برای آینده اش تصمیم گیری کند. البته باید در باشگاه بزرگ پرسولیس فرهنگ سازی شود تا بازیکنان بدانند در چه باشگاهی بازی می‌کنند. کسی که در پرسپولیس بازی می‌کند یک شبه ره صد ساله را می‌رود و می‌تواند محبوب و مشهور شود. اگر من در پرسپولیس بازی نمی‌کردم الان کسی مرا نمی شناخت.

** چند خط در دل هواداران پرسپولیس با آقای گل:

* سهیل کلانتری ٢٧ از تهران:

آقای طارمی کاش به یاد بیاوری سال گذشته هوادارا چطوری پات موندن و برگشتی ... پرسپولیس هر تیمی نیست که بخوایید براش ناز کنید و با دل هوادار بازی کنید. هرکسی خودشو بالاتر از پرسپولیس دید تو ذهن هوادارا تموم شد.

* معین کارگر 22 از تهران:

آقای گل پیشرفت مهمه، بازی کردن در اروپا مهمه ولی نه به قیمت ناراحت کردن هوادارا و بی ارزش کردن باشگاه. ما هوادارا پشتت بودیم با گریه هات گریه کردیم، با خنده هات خندیدیم؛ این توقع زیادی که میگیم تا پایان قراردادت بمون! مارو تو آسیا تنها نذار بعدش برو همه ما برات دعای خیر می کنیم که موفق باشی ولی تو این شرایط رفتن جز شکوندن دل هوادارا و ضعیف کردن تیم هیچ چیزی برات نداره.
تو ترکیب تیم ملی ثابتی تو ترکیب پرسپولیس بهترینی تو اسیا تعداد گل عالی شاید مهمترین نامزد کسب بهترین بازیکن سال آسیا باشی، چی میخوای دیگه ؟اینارو اول به لطف خدا بعد به لطف ماها داری اقا مهدی.
ب هرحال مرسی بابت زحماتت فقط کاری کن 6 سال دیگ که دوران توام تموم شد ما هوادارا بگیم '''مهدیمون''' ن بگیم '''مهدی طارمی''' که هردوش اسم تو هست ولی این کجا و آن کجا!

* زکیه ٣١ساله از شیراز

آقای طارمی کاش یه نگاهی به سرنوشت کسانی که قبل از تو به این شکل از پرسپولیس رفتن می انداختی تا خیلی چیزا رو متوجه می شدی.

* میلاد زنده دل 31 ساله

مهدی طارمی لطفاً زودتر تکلیف خودتو مارو روشن کن، ولی امیدوارم به قراردادت پایبند باشی آقای گل.

* عمار معینی از گرگان

طارمی عزیز ،تو‌همان جوان خوب و‌سر بزیر جنوبی هستی ،که برای پوشیدن پیراهن مقدس سرخ پایتخت ،رنج ها کشیدی
بدان ،که ما هم‌میدانیم ،که قدرت و‌بزرگی انسانها پایدار نبوده و‌بزودی به زوال نزدیک خواهد شد... پس بهترین تصمیم رو‌در کمترین زمان‌بگیر
من الله توفیق

* نگار۱۷ساله از مازندران

مهدی طارمی مهاجم خیلی خوبی است، ولی تصمیمات اشتباهی می گیرد؛ امیدوارم با مشاوره درست بهترین راه را انتخاب کند در پرسپولیس بماند.

* علیرضا مشهدی ۲۰،تهران

آقای طارمی، اگر این سری رفتی لطفاً برای همیشه برو، اگر واقعا خودتو پرسپولیسی می دونی و میخوای برگردی الان وقتشه، الان وقت به دست آوردن دل هواداراست، اگر رفتی برای همیشه برو... .

* سارا ٢٩ساله از هرمزگان

آقای طارمی ازت خواهش میکنم از تیم پرسپولیس برو و دیگه پشت سرت هم نگاه نکن پوشیدن پیراهن سرخ لیاقت میخواد که تو نداری ..بدرود

* علیرضا زارع 23، یزد

لباسی که تنته دوستداشتنیت کرده بی معرفترین شماره9 دنیا... .

* پسر پرسپولیسی

آقای طارمی، یه کاری کن که بعدا تو روزای سختت یاد گذشته ات افتادی سرتو نندازی پایین و حسرت بخوری.

601

کد خبر: 803701

وب گردی

وب گردی