تعیین سهمیه هما از پروازهای حجاج/عدم استفاده از ایرباس‌های نو

مدیرعامل شرکت هواپیمایی هما، از سهم ۵۰ درصدی این ایرلاین برای پروازهای حج و انتقال ۴۳ هزار نفر از حجاج، خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، فرهاد پرورش در خصوص آخرین وضعیت پروازهای حج امسال از سوی ایران ایر گفت: سازمان حج و زیارت، خبر نهایی در خصوص مقدار سهمیه هما و مشارکت سایر خطوط برای مراسم حج امسال را اعلام کرد که بر این اساس، مانند سنوات گذشته، ایران ایر وظیفه حمل و نقل ۵۰ درصد حجاج ایرانی را دارد و ۵۰ درصد باقی پروازها برعهده شرکت‌های هواپیمایی سعودی خواهد بود.

پرورش ادامه داد: سهم ۵۰ درصدی هما برای پروازهای حج ۹۶، معادل انتقال ۴۳ هزار نفر از حجاج است که طبق برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته، از ۹ مرداد ماه و در ۲۷ الی ۲۹ روز کاری انجام خواهد گرفت.

مدیرعامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در خصوص استفاده از ایرباس‌های برجامی در سفر حجاج گفت: فعلا از ایرباس های مستقر در فرودگاه حضرت امام خمینی(ره) استفاده می‌کنیم و در صورت لزوم، از ایرباس‌های جدید هم استفاده می‌شود؛ اما برنامه ما بر این است که ایرباس‌های برجامی، بیشتر در مسیرهای طولانی اروپایی به کار گرفته شود.

مدیرعامل هما در این باره توضیح داد: در سنوات گذشته در عملیات پروازی حج، تعدادی هواپیمای بوئینگ ۷۴۷ و تعدادی ایرباس استفاده می‌شد؛ ولی به دلیل زمین‌گیر شدن چند فروند از ۷۴۷‌ها به دلیل قدمت امسال از هواپیماهای ایرباس‌ استفاده می‌کنیم.

پرورش ادامه داد: هم اکنون مدارک هواپیماهایی که قرار است برای انتقال حجاج استفاده شود، به سازمان هواپیمایی عربستان ارسال و ۸۰ درصد کار انجام و مورد تائید قرار گرفته است.

مدیرعامل ایران ایر توضیح داد: مقاصد پروازی، جده و مدینه خواهد بود که برنامه‌ریزی‌ها برای انجام آن به نحو احسن آغاز شده است.

401

کد خبر: 803778

وب گردی

وب گردی