پاسخ نعمت‎زاده به شیوا: فقط یک "صندلی" می‎خواهیم

نعمت زاده در پاسخ به اظهارات رئیس شورای رقابت که گفته بود "وزیران دوست دارند سهامدار شرکت ها باشد" ،گفت: داشتن یک صندلی در هیات مدیره ایران خودرو و سایپا مهم، مفید و ضروری است.

به گزارش ایسکانیوز؛ در چند سال اخیر سهامداری دولت در شرکت های خودروسازی با انتقادات زیادی همراه بوده است اما هر بار که این موضوع مطرح می‌شود دولتی‌ها مدعی هستند که سهام آنها در شرکت های خودروسازی حتی کمتر از حد مجاز بوده و به دفاع از عملکرد خود پرداخته‌اند. از طرف دیگر منتقدین اعلام می‌کنند سهم بخش خصوصی در این شرکت‌ها ناچیز است و شرکت‌های صوری که با واسطه سهام شرکت های خودروسازی را خریداری کرده اند همان خودروساز بوده و به نوعی سهام دست به دست شده و خودروساز همچنان دولتی مانده و خبری از خصوصی سازی در آنها نیست.

سهامداری دولت در شرکت‌های خودروسازی روز گذشته هم در نشست خبری رئیس شورای رقابت مطرح شد و شیوا انتقادات تندی را به این موضوع وارد کرد. به اعتقاد رئیس شورای رقابت" وزیران دوست دارند سهامدار شرکت ها باشد".

وی در رابطه با واگذاری سهام ایدرو در شرکت های خودروسازی ، اظهار داشت: در حالیکه همه از خصوصی سازی صحبت می کنند اما در عمل هیچ اتفاقی نیفتاده است. درباره سهام 20 درصد ایدرو باید گفت در هیات وزیران مصوب شده که این سهام نگهداری شود و کاری هم از دست ما بر نمی آید.

شیوا با بیان اینکه برخی وزرا علاقمند به سهامداری هستند، گفت: برای حل این موضوع نامه هایی را به وزارت اقتصاد نوشته ایم که در کمیسیون های مختلف، گم شده است. حتی وزارت صنعت همچنان علاقمند است که درصدی سهام را در خودروسازی‌ها داشته باشد.

اظهارات روز گذشته شیوا باعث شد تا امروز نعمت زاده در جمع خبرنگاران اعلام کند که سهام سازمان گسترش و نوسازی با تصویب دولت در ایران خودرو به 14.5 درصد و در سایپا هم به 17.5 درصد کاهش پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه به خاطر خودرو که اغلب مورد سوال هستیم، داشتن یک صندلی در هیات مدیره برای این دو شرکت مهم، مفید و ضروری است، گفته است: تعصب نداریم که به صورت دولتی اداره شود و هیچ سهام ممتاز هم آنجا و جود ندارد. اما بالاخره مجمع عمومی و هیات مدیره تصویب می‌کند و در هر شرکت، سازمان گسترش یک نفر بعنوان نماینده دارد که سیاست‌های عمومی دولت را بتوانیم اعمال کنیم.

402

کد خبر: 803815

وب گردی

وب گردی