زاهدی: نگاه مجلس به دانشگاه آزاد اسلامی مثبت است

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به اینکه نگاه مجلس به دانشگاه آزاد اسلامی مثبت است، تاکید کرد؛ دانشگاه آزاد اسلامی در تلاش است تا برخی مشکلات را حل کند.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، محمدمهدی زاهدی رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در این جلسه به موضوع حذف‌رشته‌های دانشگاه آزاد اسلامی و چالش با وزارت علوم اشاره کرد و گفت: ما وظیفه داشتیم تا مشکل بین وزارت علوم و دانشگاه را حل کنیم، نگاه ما به دانشگاه آزاد اسلامی نگاهی مثبت است. دانشگاه آزاد هم تلاش ‌می‌کند تا برخی از مشکلات خود را حل کند.

زاهدی به وضعیت آزمون‌های کشور اشاره کرد و گفت: ما تصویب کردیم و این قانون است که تا دو سال دیگر باید 85 درصد پذیرش دانشگاه‌ها براساس سوابق تحصیلی و علمی افراد در آزمون‌های استاندارد آموزش و پرورش صورت گیرد. سال قبل براساس آماری که به ما داده شده است حدود 42 تا 43 درصد پذیرش در کل آموزش عالی به این صورت انجام شده است و امسال امیدواریم به حدود 50 درصد برسد. هرچند که هر چه به جلوتر برویم مشکلات ما بیشتر می‌شود، یکی از مشکلات ما برگزاری آزمون‌های استاندارد است و من این اطمینان را می‌دهم که کمترین تخلف در آزمون‌های استاندارد وجود دارد.

او افزود: اما امسال فضاسازی در شبکه‌های اجتماعی مقداری زیاد شد که ما این را بررسی کردیم و واقعا به آن صورتی نبود که بتواند تاثیری داشته باشد و بنا داریم براساس برنامه‌ریزی‌ها و دستوراتی که صورت گرفته این اطمینان به خانواده‌ها داده شود که در دو سال آینده فقط 10 تا 15 درصد رشته‌ها در کشور رقابتی است.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با مقایسه دانشگاه‌های علوم پزشکی و دانشگاه‌های وابسته به وزارت علوم گفت: بودجه دانشگاه‌های پزشکی نسبت به دانشگاه‌های دیگر بسیار خوب است. در سال جاری بودجه دانشگاه‌های علوم پزشکی 31 درصد افزایش داشته است در حالی که بودجه دانشگاه‌های وزارت علوم 11 درصد افزایش داشته است. همکاران ما در مجلس جنگ کردند تا توانستند پولی برای وزارت علوم بگیریم. یعنی 3 درصد به کل دانشگاه‌های کشور اضافه کردیم.

204/200

کد خبر: 803842

وب گردی

وب گردی